In Zwitserland

2 juni 2014 - Saint-Maurice, Zwitserland

Dag 21: 02 juni van Les-Hôpitaux-Neufs naar Orbe 21 km (totaal 405 km)

Eerst lopen we naar Jougne, de eindetappeplaats van gisteren. Vandaar door naar het gehucht Les Echampés om na 200 meter de grens te passeren. Hier nemen we natuurlijk even de tijd voor wat foto's. Na het dorp Ballaigues gaat het weer fout. We zijn weer eens foutgelopen. We gaan nu maar gewoon door, voornamelijk over een asfaltweg. We zijn nu ver uit de koers en H heeft er geen zin meer in. Ze gaat verder met de bus die hier volop rijden en J gaat mee, het gewicht van zijn rugzak breekt hem op. Jan loopt verder en we spreken af dat we een overnachting proberen te regelen. J en H gaan in Orbe dus eerst maar naar het Office du Tourisme d'Orbe. We kunnen terecht op een camping waar ze tenten verhuren. Ook heeft ze voor morgen een overnachting kunnen boeken in Lausanne. We moeten dan wel voor 16:00 uur binnen zijn.  We sturen Jan een sms en gaan Zwitserse francs pinnen. Hierna lopen we weer een stuk terug (1 km) naar de camping want die ligt ten noorden van de stad. De administratieve beslommeringen hebben nogal wat voeten in aarde maar dan hebben we toch maar weer een plekje. Jan is ondertussen ook gearriveerd en gaat met J naar de Coöp hier vlakbij terwijl H gaat douchen en wassen. De mannen struikelen natuurlijk over een terras en drinken lekker een biertje. Voor het eten hebben ze sla, brood, kaas en wijn meegenomen. We doen het maar eens even rustig aan. We relaxen wat, eten wat en ruimen op. H belt met haar zoons, Nick en Sander. Nick heeft vanmiddag een vervolg sollicitatiegesprek gehad. Hij heeft goed nieuws, hij is aangenomen, superblij!!! zijn we. 7 juli kan hij beginnen en 8 juli diplomauitreiking. Gefeliciteerd Nick!!! Nu nog even met Sander bijpraten en dan een kop thee om af te sluiten, welterusten!!

1. Piet, je weet wel:
    9 juni 2014
    Hoi kids, wat een verhalen allemaal, dit is de laatste die ik ontvang. Mijn laptop heeft een tijdje geen verbinding kunnen maken, ik heb per ongeluk iets uitgeschakeld maar ben nu weer online. Ik hoop dat jullie toch wel voorzichtig zijn, enige zorg ontbeert mij niet. Gelukkig laat niet alle wijsheid jullie in de steek en maken gebruik van het openbaar vervoer als het niet meer gaat. Met ons gaat het goed hier in Marseillan, goed weer en veel aardige mensen.
    Voor jullie veel sterkte en geniet van alles.
    Papa.