Hardlopen...

3 juni 2014 - Saint-Maurice, Zwitserland

Dag 22: 03 juni van Orbe naar Lausanne 30 km (totaal 435 km)

Na een prima nachtrust in de tent zijn we weer op pad. Na 500 meter gaan we de Coöp binnen voor koffie/thee met een croissant. We kopen hier gelijk wat bananen en een camembert voor onderweg. Brood halen we wel bij een boulangerie. We worden aangesproken door een Nederlander die hier al 40 jaar woont. Hij wilt ons de Esplanande laten zien. Hierna vervolgen we ons pad. We lopen de stad uit en lopen langs een drukke weg, weer verkeerd? Ja hoor maar we lopen gewoon door. We komen in Chavornay waar we op een terras koffie en cola drinken. Lekker even rusten, het is al warm. Hierna is het klimmen geblazen maar gelukkig wel door een bos dus schaduw. Ook hier raken we het spoor weer bijster. Via een ander dorp dan onze route aangeeft vinden we ons pad weer terug maar nu zullen we echt moeten doorlopen want om 16.00 uur uiterlijk worden we in Lausanne verwacht. Een route vandaag van ruim 30 km die we dus niet allemaal lopen. We nemen een trein in Etagnieres maar die vertrekt om 15:07 uur. We halen het net na stevig doorlopen (7 km in 1:30 uur) met rugzak niet te vergeten. Behoorlijk versleten ploffen we neer. In een kwartier zijn we bereiken we Lausanne. The Guesthouse&Backpacker waar we hebben gereserveerd is vlakbij het station dus we gaan snel op zoek met behulp van de plattegrond die we in Orbe hebben meegekregen van het Office du Tourisme. Het is hier goed geregeld, we krijgen de sleutel van de kamer waar 2 stapelbedden staan. 1 bed is al bezet. We gaan nu eerst om de beurt douchen en bijkomen van de vermoeienissen. Dan lopen we naar het meer. Hier staat een kermis waar we wat kunnen drinken en J maakt een praatje met een Nederlandse explantant die hier staat. We gaan nu op zoek naar info om morgen met een boot naar Montreux te varen. We vinden een bord met de tijden erop, dat gaat dus wel goed komen. Met de trein gaan we terug naar het centrum (we hebben gratis kaartjes gekregen voor vandaag en morgen), de weg terug gaat namelijk nogal steil omhoog. Nu nog op zoek naar een restaurant, het wordt Thais. Na deze heerlijke maaltijd gaan de mannen nog een biertje drinken en H nog even lezen maar omdat we hier een redelijke internetverbinding hebben wordt het meer whattsappen. Morgen naar Montreux 27km.