Naam:
Foto’s:
1134

Over ons

Welkom allemaal.

Na een afwezigheid van bijna twee jaar zijn we weer volop bezig met het voorbereiden van onze nieuwe pelgrimstocht. De vorige, in 2012, naar Santiago de Compostela hebben jullie mee kunnen maken via onze weblog "Een blokske om naar ...Santiago de Compostela". Deze weblog is nog steeds terug te vinden op: www.jacqenhetty.reislogger.nl

Over onze reis

Nu hebben we dus een nieuw Blokske om, en deze gaat naar Rome.We starten in Reims, Frankrijk, vanwege gebrek aan tijd maar ook omdat de originele pelgrimsroute van Canterbury naar Rome door Reims loopt. Deze route wordt genoemd: De Via Francigena, oftewel in het Nederlands ---De weg van de Franken--- Toeval of niet ¿?¿ Op maandag 12 mei worden we door de vader van H(etty) weggebracht naar Reims om daarna op dinsdag 13 mei echt met de rugzak weer op pad te gaan.

Onze route zal globaal lopen vanaf Reims, Frankrijk, naar Montreux in Zwitserland, en dan de Alpen over bij de Grote Sint Bernhardpas (2473 Mtr) naar Aosta in Italië. Vandaar tussen Turijn en Milaan door over de Povlakte richting het volgende gebergte: de Appenijnen. In de buurt van La Spezia wijken we even van onze route af om aan de Middelandse Zee pootje te baden en werelderfgoed --Cinque Terre -- te bezoeken. Daarna lopen we nog door Toscane, om uiteindelijk in Rome aan te komen.

Bezochte landen

Wij hebben 17 landen (7%) bezocht:

België, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.