Welke poort???

19 juli 2014 - La Storta, Italië

Dag 68: 19 juli van Vitterbo naar Vetralla 21 km (totaal 1172 km)

Het is even zoeken naar onze route want we hebben een eind ervandaan overnacht. De stad heeft vele poorten dus we proberen maar door langs de muur te lopen de juiste (in het zuidwesten gelegen?) poort te vinden. Uiteindelijk vinden we ons pad en kiezen voor de holle, in tufsteen, uitgehakte weg. Een zeer schaduwrijk bijzonder pad. Het loopt prima. Misschien omdat het zaterdag is maar het is gelukkig niet druk met verkeer. De route van vandaag is weer mooi. Als we te ver doorlopen worden we gelukkig gewaarschuwd door een voorbijkomende automobilist. 200 meter terug hadden we een pad in moeten gaan. Het teken hebben we dus niet gezien. Hierna lopen we langs een olijvenboomgaard. Omdat we even willen rusten gaan we onder een olijfboom zitten want iets anders is er niet. De bomen zijn groot genoeg om schaduw te geven want, ja ja, het is weer erg warm vandaag. Er zijn geen bars op de route van vandaag dus hebben we zelf gezorgd voor voldoende eten en drinken. In Vetralla aangekomen zoeken we dus eerst een bar op om eens goed uit te rusten onder het genot van een ijskoud drankje. Voordat we verder gaan naar het Monastero Regina Pacis dat ruim 1 km buiten Vetralla ligt op onze route van morgen, loopt J naar een supermarkt om onze voorraad voor morgen aan te vullen. Het laatste stuk gaat over de asfaltweg waar de auto's rijden en die flink stijgt dus als laatste loodje van vandaag: klimmen. Aan het einde van deze weg lopen we toch nog onverwacht tegen het toegangshek van het Monastero aan. We zijn er, gelukkig. Een mooie kamer krijgen we voor vannacht, we kunnen hier eten en wonen de mis bij, in het Italiaans natuurlijk, dus we begrijpen het niet. Maar dat geeft niet, het klinkt mooi. Het eten is niet veel bijzonders, een waterig soepje en daarna wat kaas en proschutto, erg gare stukken courgette en wat kip. Wel staat er een fles witte wijn op tafel. Als toetje een stukje fruit. In dit klooster wonen ook een aantal ouderen die hulpbehoevend zijn. Wij hebben met hen gezamenlijk gegeten.

1. Tom:
    sjesus J naar de kerk?????????????????????????????/
  2. Nicol:
    22 juli 2014
    IS HET NOG VER NAAR ROME?
  3. Marcel:
    22 juli 2014
    Als ik de foto van La Storta zie lopen jullie morgen volgens mij de laatste etappe. Over de Via Trionfale. Geniet er van. Jammer dat ik jullie blog pas zo laat heb opgemerkt. Vorig jaar op woensdag 2 okt liep ik er zelf. Succes met het oversteken van de ring. Grtz Marcel
  4. Elko:
    1 augustus 2014
    een geweldige prestatie ben trots op jullie en geniet nog van de komende dagen
  5. Nicol:
    2 september 2014
    Jack en Hetty waar lopen juli op dit moment?