Via Cassia........

22 juli 2014 - Rome, Italië

Dag 71 : 22 juli van Campagnano naar La Storta 28 km (totaal 1239 km)

We willen in het stadje ontbijten vanmorgen dus lopen we langs de Via Francigena totdat we het centrum bereiken. Hierna zijn we weer op weg voor de één na laatste etappe. Het einde komt nu echt in zicht. In het dorp Formello nemen we de eerste rust. Vanaf hier maakt de Via F. een omweg maar wij willen proberen een wat directere route te nemen. Dat lukt vrij aardig in eerste instantie maar daarna lopen we vast in een nieuwbouwwijk. Lange straten die allemaal doodlopen. Uiteindelijk hebben we hier 1,5 uur mee verspeeld. We lopen nu een stuk langs de drukke Via Cassia. J vindt het helemaal niks en zegt"tot ziens in de hemel" tegen H. Zij besluit om voorop te lopen want ze heeft minder moeite met het tegemoetkomende verkeer. Na ongeveer 2 km zo te hebben gelopen ziet ze een supermarktcomplex. Hier nemen we maar even een rustpauze waar J weer van die lekkere snacks eet om tot bedaren te komen. Iets verderop, na een viaduct, zijn we terug op de Via Francigena. Vanaf hier is het nog ongeveer 10 km lopen, eerst over een rustige weg, dan wordt het een pad. Daarna lopen we een stuk door een bos, steken een rivier over via grote stapstenen en komen uiteindelijk aan in Isola Farnese. Dit dorp ligt tegen La Storta, ons eindpunt van vandaag, aangeplakt maar toch is het  nog 3 km lopen vanaf hier. Vanavond overnachten we in een klooster, het Institutio Figlie di Nostra Signora del Sacro Cuore aan de Via Cassia 1825. Als we op de Cassia uitkomen zullen we een stuk naar rechts moeten lopen, dus van de route af, voor nummer 1825. We arriveren er rond 16.30 uur. Een erg mooi gebouw is het, van binnen lijkt het wel een hotel. Zo ook onze kamer. Een prima plek voor de vermoeide pelgrim. Het avondeten wordt ook verzorgd hier dus wij gaan vandaag nergens meer naartoe! Morgen op naar ROMA!!!

1. Henk Franken:
    28 juli 2014
    'op naar ROMA!!!'...
    witte da zeker? is 't nie erreg aanlokkeluk om in da klooster te blijve?... lekker ete, goei slape. Soches wa deur die gangeskes slentere, meej 'n kapke over oew bolleke, zoda gin niemand oew ken 'erkenne. Saves wir 'n kirke rond slentere in die kloostertuintjes, ondertusse meej oew 'andjes in mekare gevouwe wa prietpraat mompelle of 'ardop oew gedachtes uitschreeuwe.

...Of ge kun messchient ok 'n endje t'rug kuiere (zo'n kilometerke of 'onderdenellef) om die leste stukskes nog 's 'n kirke te beleve.
    ...Of ge lopt twee'onderdenellef kilometerkes t'rug om nog wa meer oppenuuwd te kunnen beleve.
    ...Ik zouw 'r 's flink over nadenke. Dèèro schijnt 't zonneke eb ik begrepe. Nouw doe da 't iero ok wel, alleneg 'ange d'r op 't ogeblik nogal wa wolkskes tusse da zonneke dèèrbove en ons beneeje.
    ...Nouw bende d'r, dus denk 'r mar is goed over naar. Vor ge 't wit zitte wir 'elemaal in 't ritme van da over'aaste leve 'iero in da kikkerlandje!
    ...Ge mot 't zellef wete or.
  2. Anita:
    29 juli 2014
    laatste loodjes het eind in zicht alles bij elkaar weer een geweldige tocht en ervaring. bedankt dat jullie ons mee nam in jullie reis, Geniet er nog wat van.
    Gr