Via Agrippa

16 mei 2014 - Brienne-le-Château, Frankrijk

Dag 4: 16 mei van Coole naar Corbeil 19 km (totaal 95 km)

Vanmorgen hebben we lekker ontbeten, stokbrood met confiture, thee en koffie, jus d'orange en zelfgemaakte yoghurt. Het smaakt erg goed. Monique geeft ons ook nog brood voor onderweg dat  we zelf klaarmaken. We mogen uit haar koelkast pakken wat we willen. Ook krijgen we nog bananen  mee. Bijzonder gastvrij adres, super. Monique spreekt Engels dus is het voor ons makkelijker om met haar te praten alhoewel H steeds beter Frans spreekt ( per dag ongeveer 1 nieuw woord leert). Na nog wat foto's te hebben gemaakt gaan we weer op pad. We verlaten het dorp en volgen de D4 ongeveer 1,5 km. Dan lopen we de Via Agrippa op (een grindpad). Na 7 km bereiken we Humbauville. Gelukkig even een stukje asfalt. Bij de kerk nemen we een pauze (J pakt een paar stoelen uit de kerk zodat we heerlijk in de zon kunnen zitten op het kerkhof) en eten hier ons brood op. Na de kerk te hebben bezichtigd en de stoelen weer zijn teruggezet,  gaan we verder. Er rijdt hier net een bestelbusje het dorp in dat een rijdende winkel blijkt te zijn. We kopen een camembert, wat yoghurtjes en een fles cola die we overgieten in de kleine flesjes. Weer verder, eerst nog asfalt en dan het grind weer op over de kaarsrechte Ancienne Voie Romaine.  We lopen tussen akkers en velden door.  Jan loopt alweer een stuk voor ons uit. In Corbeil aangekomen zien we Jan staan praten met de beheerder van het dorpshuis waar we kunnen overnachten. Er is daar niets zelfs geen douche. De beheerder heeft gezorgd voor avondeten en ontbijt voor ons. Het ziet er goed verzorgd uit, zelfs een fles wijn en 2 flesjes bier ontbreken niet. H vraagt of het mogelijk is om te  douchen en dat kan bij hem thuis. We nemen afscheid van Jan want hij wordt zo opgehaald door z'n vrouw Marian, dochter, schoonzoon en kleinkind. Ze hebben een huisje in de buurt gehuurd om Jan z'n verjaardag morgen te vieren. Hij verteld wel toe te zijn aan een rustpauze. Fijne verjaardag Jan. Na de douche lopen we terug en legt H de gewassen kleding te drogen op een tafel buiten.  We drinken een biertje en een wijntje. H schrijft een reisverhaal en J loopt een rondje om de kerk en maakt wat foto's. Als het koud wordt gaan we naar binnen om te eten. Er zijn 2 bakjes met tagliatelle carbonara die in de magnetron kunnen worden opgewarmd. De beheerder heeft echt zijn best gedaan en we waarderen het enorm maar de tagliatelle is niet lekker. Hup in de poubelle. We eten nog wat yoghurt en voor H nog een kop thee. Daarna gaan we slapen op de veldbedden. We zijn erg moe. H wordt wakker van J z'n gesnurk en besluit haar veldbed, waar ze een slaapzak op heeft gelegd  als matras en dan haar matje want die veldbedden zijn keihard, naar de hal te verslepen. Zelfs door de dichte deur hoort ze J nog. Gedempt natuurlijk en ze slaapt verder.

1. Ilona:
    18 mei 2014
    hallo h en j ,het word steeds wat warmer he???lekker hoor,hier ook heerlijk lente/zomer weer,geniet maar van het zonnetje liefs h en i hahahaahahaha
  2. Lucienne:
    18 mei 2014
    Mmmm wat een genot om jullie verhaal zo te lezen. Ik kan me er wel een beetje beeld bij vormen. En ik word al een klein beetje jaloers op zo'n mega mooie trip...maar ik weet ook dat het voor mij te veel zou zijn om dat zo lang vol te houden. Mijn lijf laat het niet meer toe.
    Dus ben ik des te trotser op jou Hetty (en Jacq).
    lieve groet vanuit Biggekerke