Van toerist terug naar pelgrim

2 juli 2014 - Pietrasanta, Italië

Dag 51: 02 juli van Biassa naar Pietrasanta

Trriingg zei de wekker dus niet vanmorgen!! Hevige schrik als H ziet dat het al 08.45 uur is terwijl de transferbus om 09.30 uur vertrekt naar Riomaggiore. Vandaar willen we met de trein terug naar La Spezia gaan om dan over te stappen op de trein naar Pietrasante. J wordt ( volgens hem dan) ruw gewekt uit een mooie droom en in sneltreinvaart kleden we ons aan, pakken onze spullen, halen de bedden af en hebben nog net tijd voor een ontbijtje. Tijdens de rit naar Riomaggiore kunnen we voor de laatste keer genieten van het uitzicht over zee. De weg kronkelt over de berg en langs de kust.  We zijn ruim op tijd dus eerst nog maar een espresso op een terras. De trein is redelijk op tijd en binnen het kwartier zijn we in La Spezia. We hebben nu 5 kwartier de tijd voordat de aansluiting naar Puetrasanta komt dus gaan we voor het station in de schaduw de reisverhalen schrijven van de laatste 2 dagen. Als we in de trein zitten zien we de "witte bergen" waar de marmer gewonnen wordt. Ook zien we met grote regelmaat grote blokken marmer liggen. Hier bevindt zich dus de marmerindustrie.  Rond 13.00 uur komen we aan en gaan eerst naar een terras om te eten. Daarna brengen we onze rugzakken naar Casa Diocesana la Rocca .en gaan het stadje verkennen. Er is hier heel veel kunst te zien zowel op straat als in de winkels. Het is vandaag weer bloedheet dus gaan we even een soort van siësta houden. J ligt lekker te slapen in zijn boxershort als er een jonge non van ongeveer begin twintig, schatten we, naar binnen stapt met een andere pelgrim. Hij wordt wel wakker maar blijft gewoon liggen. De non doet echt haar best om niet naar J te kijken.  Enfin, we gaan nu eerst maar eens boodschappen doen waarna we gaan eten. Morgen belooft weer een verzengend hete dag te worden dus de wekker gast om 05.00 uur af zodat we om 06.00 uur buiten kunnen zijn.

1. Ilona:
    2 juli 2014
    hahahahahahaha we hadden dat wel graag op foto gezien ...j in boxershort en de binnenkomende non haahahahahahaha geniet van alles wat je ziet en meemaakt ,respect hoot zover jullie al zijn ,liefs henk en ilona
  2. Helmie en Jacqueline:
    5 juli 2014
    We waren even achtergebleven met lezen, ik ( Jacq) ben begonnen in mijn andere baan maar helemaal geweldig jullie verhalen. Verstandig dat jullie even een paar daagjes "vakantie" hebben genomen. Zet hem op naar Rome!! Hetty blijf zuinig op je knieën.
    Groetjes van Helmie en Jacqueline.