Geen tempo,, veeeeel te heet...

13 juni 2014 - Chatillon, Italië

Dag 32: 13 juni van Aosta naar Nus   17 km ( Totaal 589 km )

Om terug te komen op onze route moeten we eerst ruim 1 km naar en door de stad lopen. Het is nu al snikheet. Vooral H heeft er veel last van. Over een Romeinse brug (Pont Romain) verlaten we Aosta. We klimmen over een pad tussen de wijnranken. Het is vandaag ook weer een mooi pad met mooie vergezichten maar H heeft er geen oog voor. Het is gewoon te warm. We volgen het pad met nummer 103 (Via Francigena). We wijken nu dus wat af van ons boekje want dat gaf te veel ellende. Uiteindelijk bereiken we Nus. Er is voor ons gereserveerd bij een B & B, L'Antico Borgo. In de hoofdstraat van dit stadje zien we een bar waar we eerst een cola drinken want onderweg zijn we niets tegengekomen terwijl vooral H dit zo nodig had. We worden aangesproken door een man en dan blijkt dat de B & B van zijn vrouw is. Na de cola lopen we er naar toe. De kamer ziet er super uit, zeer netjes sanitair en we mogen ook de keuken gebruiken. Er staat een wasmachine dus gelijk alles wassen. Op het balkon hangt een droogrek en er staan knijpers. We besluiten om zelf te koken en gaan inkopen doen. We hadden gehoord dat er niet veel is hier in Nus maar niets is minder waar. Er is hier alles wat een pelgrim nodig heeft. Nus ligt op 500 meter hoogte aan de linkeroever van de Dora Baltea. Hier ligt een kleine wijnmakerij 'Les Granges' waar ieder jaar zo'n 18.000 flessen kruidige wijn worden gebotteld.
We eten vanavond een pasta met tonijn en een yoghurt als toetje. Koffie en thee na. Dit is echt een super adres voor de toekomstige pelgrim of voor wie op doorreis is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    14 juni 2014
    Na gisteren ken als hollander met opgeheven hoofd dwars door Europa. Het gaat jullie goed hou je taai, goed bezig, succes verder
  2. Ilona:
    15 juni 2014
    hallo j en h ,toch wel lekker een beetje zon,hier is hij opeens weer verdwenen,en dan weer frisjes........maar misschien brengr deze dag toch nog wat zon.....en ik ben steeds weer verbaasd hoe ver jullie al zijn ,maarja daarmee realiseer ik me hoe snel de tijd dan ook weer gaat...nou luitjes ondanks de warmte,geniet er in alle opzichten van liefs henk en ilona
  3. Piet, je weet wel:
    15 juni 2014
    Hoi kids,
    Toch ook weer een berichtje van mij, het is hier heerlijk koel na een onweersbuitje vannacht. Fijn dat jullie nu in Italië zijn aangekomen, nog even het laatste stukje (??????????????) en dan zit het er op.
    Ik hoop voor jullie dat na de PO-vlakte de warmte ook een beetje afneemt maar zorg er vooral voor dat je niet teveel van je krachten vergt.
    Veel sterkte verder en liefs van Papa.
  4. Henk Franken:
    16 juni 2014
    Weer 'n leutig ver'aaltje! Mar ehhh; 18.000 flesse wijn worden er ieluk jaar daaro gebotteld. En wa gade gullie drinke bij 't ete en daarna???... Jawel koffie en t'ee!
    Ik snap 'r 'elemaal nikskenie van. Kunde leve a's god in Frankrijk (mar dan net over dieje grens meej die Romeintjes en zo) en dan nimde 'n koffie en 'n t'ee. 't mot nie gekker worre!