Door de vallei

14 juni 2014 - Verres, Italië

Dag 33: 14 juni van Nus naar Châtillon  14 km (totaal 603 km)

Vandaag lopen we verder door het dal van Dora Baltea. Binnenkort verlaten we de bergen dus dan zal het klimmen wel gedaan zijn, voor nu dan.  Als we Nus verlaten worden we de flank van de berg opgestuurd. De vallei is hier smal en in het vlakke deel bevinden zich de wegen en de rivier. We passeren weer diverse gehuchtjes en dorpjes. Ook mogen we af en toe flink klimmen en langs behoorlijk steile paadjes weer afdalen. Niet bevorderlijk voor de knieën natuurlijk maar zoals gezegd zal dit over een paar dagen klaar zijn. We lopen Châtillon binnen en vinden dit een ongezellig stadje. Het logeeradres vinden we na enig zoeken en vragen. Bij het Monastero van het Convento Frati Minori Cappuccini kunnen we overnachten. Bij de kerk is een ruimte met 2 bedden en een bank. Als H naar het sanitair kijkt ziet ze het volgende: een wastafel, een "Frans toilet" dat ook moet fungeren als douche gezien de douchekop die er boven hangt. Dit is te erg vindt H en wilt op zoek gaan naar een andere slaapgelegenheid. Gelukkig vinden we iets anders, een eenvoudig hotel met een speciaal pelgrimstarief. We halen onze rugzakken op, deponeren de sleutel in de brievenbus bij de kerk en zijn weg. S'Avonds eten we een pizza in een restaurant waar we Titch. terugzien, een Engelse vrouw die we boven op de Grand St. Bernhard voor het eerst hebben ontmoet. We wisselen wat ervaringen uit, ze verteld ook wat last te hebben van haar knieën door het afdalen. Voor morgen wordt regen voorspeld en ze zegt misschien wel met de bus te gaan. H gaat morgen in ieder geval met de bus. Na het eten lopen we terug naar het hotel, we zijn moe en gaan lekker slapen.