2000 meter gezakt in 2 dagen....

12 juni 2014 - Chatillon, Italië

Dag 31: 12 juni van Echevennoz naar Aosta 17 km (totaal 572 km)

Na een prima ontbijt nemen we afscheid van Silvana Marietty en haar familie. Het is al behoorlijk warm maar we lopen lekker. Plots rijdt daar een witte jeep naast H. Het is de zoon van Silvana die  aan H de adelaarsveer geeft die ze is verloren. (Gisteren gekregen in de bergen). Erg aardig zeg dat hij die komt brengen. We lopen over een pad in de bossen, goed begaanbaar, met het afwateringskanaal (50 cm) naast ons. Goed beschut tegen de warmte. Opeens kunnen we niet verder want er wordt hier gewerkt. Op de totale breedte van het pad staat een minigraafmachine waar we dus niet langs kunnen. Ze stoppen met hun werkzaamheden, de machine wordt een stukje verplaatst naar achteren maar we kunnen er nog niet langs. Er wordt een plank naast de machine gelegd die half wegzakt maar we kunnen erlangs. We gaan verder naar Gignod waar we in een bar een cola drinken. Vandaar verder naar Aosta. Een mooie route vandaag waarbij we diverse gehuchtjes passeren. Het valt ons op dat er in de dorpjes/gehuchtjes mooie huizen staan met goed onderhouden tuinen. In Aosta gaan we eerst naar Tourist Info om een reservering voor de komende 2 dagen te regelen. Ook krijgen we een plattegrond mee zodat we het postkantoor kunnen vinden en ons hotel. Deze laatste ligt ruim 1 km buiten het centrum helaas. Opeens stapt Jan hier binnen. Hij zou vandaag in Châtillon overnachten. Onderweg daar naar toe wilde hij zijn voeten koelen in zo'n afwateringskanaal (zeer snel stromend) en verloor zijn routeboekje. Ook zijn bril ging erachteraan. Wat een pech. Op een terras doet hij zijn verhaal waarna wij ons hotel gaan opzoeken en Jan met de trein doorgaat naar Châtillon. In het hotel gaan we douchen en zoeken alle spullen bij elkaar die we terug willen sturen naar huis. Uiteindelijk gaat er, inclusief doosje, 1852 gram naar huis. We zijn blij!! We gaan het vieren op een terras en daarna eten we bij een super gezellig restaurant lekker buiten. J heeft spaghetti met knoflook en H een salade met pasta.
In 2 dagen tijd zijn we 2000 meter gedaald en vooral H voelt dit in haar spieren. Erge spierpijn dus. Het is wel duidelijk dat wanneer je stijgt je heel andere spieren gebruikt dan wanneer je daalt.