Op naar Reims

12 mei 2014 - Reims, Frankrijk

Vanmorgen vroeg eerst de auto van H naar de garage gebracht want die wordt ingeruild. Daar hebben we afgesproken met Papi Piet want hij brengt ons naar Reims. Na het overladen van de rugzakken vertrekken we. Hevige buien onderweg afgewisseld met blauwe wolkenluchten. Onderweg hebben we een paar sanitaire stops gehouden. H heeft nog een uurtje gereden zodat Papi Piet even kan uitrusten want hij wilt gelijk weer terugrijden naar huis (Middelburg). Morgen vertrekt hij met de caravan, eerst nog wat familiebezoek in het noorden en daarna lekker naar Zuid Frankrijk naar de camping. Rond 12.30 uur arriveren we in het klooster waar we overnachten. We melden ons bij het kantoor en krijgen de sleutel. Papi Piet loopt ook nog even mee naar boven om onze kamer te bewonderen. We laten onze rugzakken achter in de kamer en lopen naar beneden . Bij de auto nemen we afscheid van Papi Piet en bedanken hem natuurlijk uit de grond van ons hart. Geweldig hoor dat hij ons  naar Reims heeft gebracht. We lopen naar de Kathedraal om een stempel te halen voor in ons credencial . De eerste hebben we in het klooster gekregen. Er  is nog niemand aanwezig dus bezichtigen we de kathedraal nog een keer. Werkelijk schitterend. Wat konden ze bouwen vroeger!! Opeens ziet H dat de tafel is bemand waar we ons stempel kunnen krijgen. We lopen ernaartoe en zien dat er al een paar (4) pelgrims staan. We horen dat het Nederlanders zijn. H ziet dat een van hen ook een pelgrimspaspoort heeft voor Rome. Dan draait hij zich om en zegt "hoi". Het is Jan Franken uit Bergen op Zoom. We hebben hem ontmoet begin maart op een pelgrimsbijeenkomst in Goes. Hij vertelde toen dat hij 1 mei zou gaan vertrekken vanuit Tienen (België). We verwachten wel elkaar tegen te komen maar niet zo snel, wat een toeval. Hij heeft de laatste paar dagen met 3 andere pelgrims samen gelopen en hij vraagt ons mee te gaan om iets te drinken. Het begint te regenen dus even stevig doorlopen. opeens donder en bliksem dus een sprintje trekken.  Zo zitten we dan opeens onverwacht nu al met 4 medepelgrims in een café. We wisselen wat ervaringen uit. 2 pelgrims lopen naar Santiago en 1 gaat deze week weer naar huis want hij vergezelt zijn schoonzus een paar dagen. Na de koffie lopen we naar buiten, het regent nog een beetje, en wijzen hun waar de winkelstraat is zodat ze kunnen pinnen. Hermien geven we nog het adres van Refugio Bahia, gerund door Paul en Hanneke 1 dag lopen van Vezelay. We nemen afscheid en gaan op zoek naar een telefoonwinkel want we willen een Franse simcard kopen zodat we kunnen reserveren voor de komende overnachtingen. We slagen hiervoor bij La Poste. Voor de wandeling van morgen kopen we nog een flesje cola en gaan terug naar onze kamer. Het regent af en toe. We hebben al gehoord dat het morgen en overmorgen slecht weer zal zijn. Vanaf donderdag wordt het beter.  We zien wel. We zullen toch vooruit moeten. We zoeken voor vanavond een pizzeria want we hebben zin in een pizza, komen we gelijk in Italiaanse sferen. Vlakbij het klooster is er één, dus hier gaan we naar binnen. Het ziet er netjes uit en de pizza smaakt goed. Natuurlijk met een glas wijn erbij. Weer terug in het klooster schrijven we dit verhaal  (Jzit te worstelen om foto's op het weblog geplaatst te krijgen).
Deze eerste dag zit erop. Morgen gaat het echt beginnen, we mogen weer,  Welterusten!!!

1. Marleen:
    12 mei 2014
    Succes en hopen op goed "loopweer"
  2. Ellen:
    12 mei 2014
    Nou heel veel succes met deze tweede uitdaging!
  3. Tonny en Lisette:
    12 mei 2014
    Hoi ik had alleen de reacties gelezen en dat jullie in Reims waren maar ik dacht lopend ,maar nu snap ik het ! Het is inderdaad Bud weer hopen dat het beter word groetjes Tonny Lisette veel loop plezier
  4. Fenny, yoga collega:
    12 mei 2014
    Hetty en partner, veel succes en in mijn hoofd loop ik elke dag een stukje met je mee. Groetjes.
  5. Ilona:
    13 mei 2014
    nou dan begint de reis nu ...ik spreek piet straks zie hem zometeen en dan ook afscheid nemen en dan vertrekt hij naar groningen.....ook niet echt warm daar in reims.....hopelijk word het weer snel beter ,denk aan jullie liefs henk en ilona
  6. Ans steensma:
    13 mei 2014
    Leuk om jullie deze keer weer te volgen op jullie reis. Vooral omdat ik je nu beter heb leren kennen Hetty. Je hebt een mooie stijl van schrijven.
    Goede reis!

Ans
  7. Mariska:
    13 mei 2014
    Heel veel succes de komende maanden met lopen!!
  8. Titia Pieters,:
    13 mei 2014
    Dat ziet er goed uit, heerlijk naar Reims gebracht en dan nu met
    frisse moed vandaag aan de wandel. Mooie tocht samen, sterkte
    en plezier, geniet ervan, ik volg jullie op de site!
    Titia
  9. Nicole:
    13 mei 2014
    Hoi Hetty En Jacq, de reis is dus alweer begonnen mensen lieve wat een tocht gaat dat worden als ik dat zo zie, over gebergtes heen, doet me ff denken aan kruistocht in Spijkerbroek, heel veel succes en ga natuurlijk weer jullie verhalen volgen, kan het nu niet meer voorlezen aan mn moeder helaas, zij is een paar weken geleden overleden, maar zet m op en vooral heel veel plezier!! x Nicole
  10. Johan en Ina:
    13 mei 2014
    Nou toppertjes zet em op!Hier nu al een stuk beter weer dus straks lekker in de korte broek denk.Loop ze en tot horens.Gr.Ina en Johan
  11. Henk Franken:
    13 mei 2014
    Maar ehhhh, als 'Papi Piet' de dag daarop toch naar zuid Frankrijk ging... met de Auto!...
    toevallig de richting uit die jullie nog moeten gaan lopen...
  12. Anita:
    13 mei 2014
    Succes luitjes en na regen komt zonneschijn!!!
  13. F.van ,t Sant:
    13 mei 2014
    Veel plezier en veel niet ongemak onderweg.De kast is goedgekeurd.Doe je best en let een beetje op mijn nichtje.Groeten Trijn en Frits
  14. Helmie en Jacqueline:
    Hallo H en j.
    Zet hem op en let goed op elkaar !! Hopen op goed weer, dat geeft mooie foto's.
    Groetjes Helmie en Jacqueline
  15. Els den Outer:
    13 mei 2014
    Hoi Hetty en Jacq . Wat een tocht jongens , wel mooi .
    Veel succes hoor en je schrijft heel prettig , leuk om te lezen.
    Veel succes
  16. Mam:
    13 mei 2014
    Fijn van jullie te horen, ik zat vanavond al op de skype maar zag toen ineens de mail met reisverslag. De kop is er dus af, wat leuk al weer een ontmoeting met andere pelgrims. even nieuws van hier: Nick heeft z'n engels goed gemaakt afgelopen maandag. Binnenkort maakt hij een afspraak om hier te eten met Sander. Veel plezier en succes, tot gauw via de mail. liefs Mam
  17. Frauke:
    Dear Hetty, dear Jacq,
    what a lucky day for you to start on this second pilgrimage!
    Thanks for this blog, that makes it possible to take share of your thoughts and steps. Be protected...
    Frauke (also in the name of Lisbeth)
  18. Stefan, Anne, Wouter en Jesse:
    Hoi,
    Wat goed, jullie zijn alweer op weg....
    Hebben jullie niet meer gezien, ook omdat wij nog op vakantie waren waarschijnlijk.
    Veel succes en plezier! Lekker genieten!

We zullen Het huis en tuin in de gaten houden hoor!

Veel groetjes Stefan, Anne, Wouter en Jesse
  19. Tonny en Lisette:
    Hoi ,
    En verloopt alles nog naar wens.?
    Ik denk alleen het weer niet zo lekker,of wel?
    Hier is het heel nat !!!
    Allemaal regen en storm
    Nou ik zou zeggen loopse en geniet er van ,groetjes Tonny Lisette
  20. Dre en Rianne van der Sanden:
    Hoi Hetty en Jacq,

Veel succes. We blijven jullie volgen.
    Groetjes van ons uit Nispen.
  21. Cathelijne:
    15 mei 2014
    Hoi Hetty en Jacques,

Het avontuur is begonnen!
    Wat leuk om te lezen dat jullie al bekenden zijn tegen gekomen. Zo zie je maar weer, een kleine wereld?!
    Heel veel plezier en hopelijk verloopt alles lekker soepel.
    Zet m op, alle voelsprieten uit!

Hartelijke groetjes,
    Cathelijne
  22. Anouk Kuizenga:
    15 mei 2014
    Hoi zus en zwager!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en hoop dat alles goed zal verlopen. Geniet ervan!!
    Liefs Ben en Anouk