Pittige Klimmetjes

19 mei 2014 - Châteauvillain, Frankrijk

Dag 7: 19 mei van Bar-sur-Aube naar Clairvaux  13 km (totaal  134 km)

Na het ontbijt nemen we afscheid van de pater en zijn weer op weg. We lopen de stad uit over de rivier de Aube. De zon schijnt al goed. De eerste kilometers lopen we over het asfalt onder de bomen. Na het dorp Fontaine krijgen we een steile klim te verwerken. We wandelen over akkers en langs wijngaarden. Na Baroville, waar we een rustpauze houden,  gaat het weer steil omhoog. Zo gaan de volgende kilometers verder, af en toe onder de bomen, omhoog en weer omlaag. Het laatste deel van deze dag lopen we door het bos, een breed bospad waardoor er geen schaduw is. We komen aan in Clairvaux en gaan naar ons logeeradres, de Fraternité Saint Bernard. We worden er ontvangen door de Soeurs du Très Saint Sauveur. Voor toekomstige pelgrims een echte aanrader dit adres. We worden uitgenodigd voor het avondeten en het ontbijt. We gaan nu eerst douchen en het dorpje verkennen. Tegenover onze kamer hebben we uitzicht op het vroegere kloostergebouw. Napoleon heeft er een gevangenis van laten maken en dat is het nu nog steeds. Met de Soeurs hebben we een gezellige avond.

1. Ilona:
    21 mei 2014
    hallo j en h ,wat een leven he?lopen en nog van alles zien en meemaken.....respect hoor en je knie h???gaat t een beetje??,nou we blijven jullie volgen,liefs h en i
  2. Lucienne:
    21 mei 2014
    Ik was erg benieuwd naar ...hoe t met je knie gaat. Was die rustdag daar ook voor? En dan nu weer 13km door bergen!
    Ik moet zeggen dat ik erg geniet van jullie mooie/bijzondere ervaringen en verhalen. Veel succes!
    lieve groet van lucienne en Peter
  3. Mam:
    21 mei 2014
    Gaat het nu beter met je knie h. ? Het weer is nu beter als de eerste dagen lees ik. A.s. vrijdag komen de jongens eten, op hun verzoek weer de gegratineerde pastaschotel. Geniet verder van jullie tocht, ik volg jullie op de voet. groetjes Mam xx
  4. Frauke:
    Dear H.&J.!
    I love your fotos - France is so beautiful! The very long straight path was very impressing to me. Did it remind you of La Mancha in spain?
    Are there many other pilgrims? And did you already meet one, whose destination is Rome? Probably most of them are on the way to Santiago ...
    Best wishes and a big hug to you both - Frauke.