Dorpentocht

20 mei 2014 - Leffonds, Frankrijk

Dag 8: 20 mei van Clairvaux naar Chateauvillain 21 km (totaal (155 km)

Na het ontbijt kopen we een baguette en 2 chocobroodjes  bij de rijdende boulangerie  en nemen we afscheid van de Soeurs. We zijn weer eens op weg. Vandaag lopen we door diverse dorpjes, een leuke dagetappe met voldoende rustmomenten. Het eerste dorpje waar we doorheen lopen is Outre-Aube, dan volgt Longchamp-sur-Aujon, Maranville, Cirfontaines-en-Azois en Pont-la-Ville. Uiteindelijk bereiken we Chateauvillain waar we als eerste een mooi kapelletje zien staan, Chapelle de la Trinité. Daar wordt natuurlijk een foto van gemaakt. We lopen verder en gaan op zoek naar de "Mairie" waar we een sleutel  van het logement Pour  Pelerins ontvangen. Wat we van dit stadje zien ziet er niet zo aantrekkelijk uit.  In het gebouw waar de "Mairie" is, is ook Tourist Info en daar krijgen we de sleutel. We vragen aan de dame achter de balie of ze voor ons wilt reserveren voor de volgende dag in Mormant. Ze belt voor ons, krijgt het antwoordapparaat en spreekt een boodschap in waarin ze ons Franse telefoonnummer vermeldt waarop we zijn te bereiken.  Na ontvangst van de sleutel gaan we naar het adres. Het is in een appartementengebouw waar de "Marie"  een appartement voor Pelerins heeft. Het ruikt er niet zo fris binnen dus zetten we eerst wat ramen open. Er staan wat veldbedden (met matras deze keer). In de kast ligt een sprei die dient maar als onderlaken. Onze slaapzakken erop en ons bed is klaar.  Er is hier gelukkig een restaurant waar we kunnen eten. Het wordt gerund door Engelsen en we krijgen een heerlijke lasagne met een salade ('S middags is het zo druk geweest dat ze niets anders meer hebben). In dit restaurant is wifi dus kunnen we weer een verhaal plaatsen en ook nog wat foto's. Na het eten lopen we terug naar ons appartement . We gaan slapen. We liggen net als er wordt gebeld. Het is Annick Michelot uit Mormant om de reservering te bevestigen voor morgen. Gelukkig,  dat slaapt toch wat rustiger te weten dat we morgen weer een slaapplek hebben.

1. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    21 mei 2014
    Leuk om alle reisverhalen zo mee te maken, en die ontbijtjes en chocoladebroodjes lekker hoor. Gelukkig treffen jullie het ook met het diner en slaapplaatsen. Neem op tijd jullie rust en geniet van de mooie omgeving en vriendelijke mensen. Groetjes en liefs van ons allemaal