Onbedoelde rustdag

18 mei 2014 - Châteauvillain, Frankrijk

Dag 6: 18 mei Bar sur Aube (totaal 121 km)

Vanmorgen schijnt de zon al volop. Het lijkt een mooie dag te worden. We gaan eerst maar ontbijten. De tafel buiten is voor ons gedekt. Het is weer prima verzorgd. Croissantje met jus d'orange, baguette met confiture en fromage. Sinaasappelcake, yoghurt, koffie en thee. We genieten ervan want zo is het echt niet elke dag hoor. Na het ontbijt nemen we afscheid van de mensen die we gisteravond hebben ontmoet en gaan naar ons " huisje" terug. De sokken die nog nat zijn liggen nu buiten nog even in de zon te drogen en de droge was is weer opgeruimd. Rugzakken terug inpakken en nog even tijd voor internet. Zo, weer een verhaal kunnen plaatsen. Om 11:30 uur vertrekken we naar Bar sur Aube. Hier nemen we afscheid van de familie Prevot en hun dochter. We gaan op zoek naar Presbytere Saint-Pierre waar voor ons is gereserveerd om te overnachten. Buiten bij de kerk is een samenkomst en we krijgen iets te drinken aangeboden. Na enige tijd worden we meegenomen naar de Presbytere. Er wordt ons gewezen waar onze slaapkamer is en we spreken een tijd af voor het avondeten. We gaan bij een supermarkt wat boodschappen halen die we eerst naar de kamer terugbrengen waarna we een stadswandeling gaan maken. De route hiervoor ligt op onze kamer. Op een terras drinken we een biertje en een smoothie en gaan daarna terug naar de kamer. Er is hier toch wifi ontdekken we dus kan er nog een verhaal op het weblog geplaatst worden. Om 19.30 uur gaan we beneden eten. Een bescheiden maaltijd krijgen we. Een soep vooraf en daarna witte bonen met cassolet en kip. Chocoladecreme, fruit en kaas na. Hierna terug naar boven, nog wat schrijven aan het verhaal van vandaag en dan tanden poetsen en slapen. Morgen 13 km. Een mooie afstand want de eerste dagen is het teveel geweest waardoor we nu wat kalmer aan gaan doen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els den Outer:
    21 mei 2014
    Groot gelijk even wat rustig aan. Mooie omgeving en een hoop gezelligheid . Leuk hoor, rustig aan en veel genieten.
    Groetjes Els den Outer
  2. F.van ,t Sant:
    21 mei 2014
    Lieve mensen,
    In dit laatste verhaal geen knieklachten meer! Goed teken?.Doorzetten maar niet ten koste vanalles.Groeten Trijn en Frits.