Laatste stukje met de trein

21 juni 2014 - Medesano, Italië

Dag 40: 21 juni van Pavia naar Fidenza (totaal 698 km)

Vandaag gaan we eerst met de trein naar Milaan en vandaar nemen we de trein richting Bologna om in Fidenza uit te stappen. Het zit mee, als we ons kaartje kopen wordt ons verteld dat de trein naar Milaan over 2 minuten vertrekt. Snel dus kaartjes afstempelen en "rennen" naar het perron. Trap af en weer op, gehaald!!  In 20 minuten zijn we in Milaan, we moeten een kwartiertje wachten en om 09.33 uur komt onze aansluiting. De trein is iets verlaat maar om 11.00 uur zijn we in Fidenza. Eerst maar weer Tourist Info zoeken, een kamer wordt gereserveerd maar daar kunnen we pas na 15.30 uur terecht. Gaan we nu eerst de stad bekijken en een terrasje pakken. De rugzakken kunnen we achterlaten bij een kantoortje van de kathedraal. Hierna gaan we naar onze kamer, weer een eind buiten het centrum dus voor het eten vanavond lopen we weer terug. Ongemerkt lopen we zo toch wat extra kilometers. Maar dat hoort erbij. We krijgen ieder een eigen kamertje en gaan eerst douchen. Dan terug naar de stad om een hapje te eten. Er zien hier heel veel cafés maar een restaurant vinden is lastig. Uiteindelijk op een wat achteraf pleintje vinden we een goede pizzeria waar ze ook lambrusco hebben. Lekker gegeten en gedronken lopen we weer terug. Omdat we geen ontbijt hebben morgenochtend en we geen zin hebben om eerst terug naar de stad te lopen ( al gauw bijna 1 km) vertrekken we zonder ontbijt. Aandachtspunt voor ons is om in dit geval bij een pannetaria alvast brood te kopen voor de volgende dag. Ook omdat onze route hier vlakbij loopt willen we niet terug naar de stad. We zien wel hoe het morgen gaat. We hebben in ieder geval een yoghurtje om de dag mee te beginnen. Morgen 22 km dus vroeg op. De wekker gaat om 05.30 uur is het plan...