Moet niet gekker worden....

20 juni 2014 - Medesano, Italië

Dag 39: 20 juni van Vercelli naar Pavia (totaal 698 km)

We zijn , blijkt nu, gisteren behoorlijk gestoken door de muggen. H heeft minimaal 40 beten opgelopen en J lijkt wel de mazelen te hebben op zijn kuiten. En dat ondanks de DEET en Tea Tree spray. Dus hebben we besloten om vandaag met de trein naar Pavia te gaan omdat we te veel last hebben van de muggen en H ook nog van de warmte. Op de rijstvelden die de Povlakte domineren is ook nauwelijks beschutting te vinden tegen de hete zon (33 graden)We gaan lopend naar het station, ongeveer 1,5 km. Als we er arriveren blijkt dat de eerstvolgende trein pas 3 uur later naar Pavia vertrekt. We gaan dus eerst maar een ontbijtje nuttigen. Dat betekent hier in Italië een koffie met een brioche. Op het station stappen we in het "boemeltreintje". "Treinen" is hier niet duur. Voor maar een paar euro's reizen we naar Pavia. Daar aangekomen zoeken we Tourist Info.  Na een paar keer vragen hebben we het gevonden. Het vinden van een overnachting valt niet mee hier.  De enige locatie voor pelgrims is pas open om 18.30 uur en ligt buiten het centrum, ongeveer een half uur lopen met rugzak. We zijn er dus voor niets naar toe gelopen in de brandende zon. Terug bij Tourist Info zitten er nieuwe medewerkers. Dus opnieuw ons verhaal doen en dan wordt er een André locatie gebeld. Het wordt een B & B. Niet goedkoop een ook buiten het centrum. We zullen stevig moeten doorlopen want de eigenaar gaat zo weg. Aangekomen bij de B & B wordt ons de kamer getoond, de douche is op de gang en moet worden gedeeld. Voor het ontbijt krijgen we een bon die we bij een café in de buurt kunnen inwisselen. De dag is nu bijna voorbij. We gaan eerst iets te eten zoeken want de lunch hebben we overgeslagen door al het zoeken. Daarna nog een heerlijk ijsje (wat kunnen ze dat goed hier, ijs maken dus en ook niet duur). Tijd om te gaan douchen en uitrusten van deze enerverende dag. Vanavond terug naar het centrum om te eten, een pizza voor J en voor H een lekkere salade met mozzarella en grote garnalen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl