Aan de voet van de Apennijnen

22 juni 2014 - Montelungo, Italië

Dag 41: 22 juni van Fidenza naar Medesano 22 km (totaal 720 km)

Om 7.00 uur lopen we buiten, het voelt nog lekker koel maar de zon is al wel aanwezig. Het is fijn om weer op weg te zijn. Een bakker komen we niet tegen helaas. Bij Osteria del Sole (na 10 km) vraagt H of het mogelijk is een broodje te kopen en iets te drinken.  Ze zijn gesloten maar als H op haar beste Italiaans uitlegt dat we nog niets hebben gegeten wordt er een lunchpakket klaargemaakt. We bedanken haar hartelijk en gaan iets verderop onder een boom op het gras zitten en eten ons verlate ontbijt. Het smaakt supergoed en een nogal springerige eekhoorn houdt ons gezelschap. Het is al weer erg warm geworden. We zien 2 Nederlandse medepelgrims voorbijlopen als we aan het opstarten zijn. Op een later moment vandaag hebben we even een praatje met elkaar. De route van vandaag is wel mooi maar toch ook weer met veel klimmen erg vermoeiend. In het dorpje Cella zien we een restaurant waar we even kunnen pauzeren en iets lekkers drinken voordat we weer aan de wandel gaan. We steken een beekje over waarbij we gelukkig geen natte voeten krijgen en volgen een flinke stijging van het pad. Best wel moe arriveren we in Medesano. De slaapplek "Parr. Don Bosco" is geweldig. Goede bedden, schoon sanitair en een wasmachine die we mogen gebruiken. Hiernaast een café en iets verderop een restaurant. We gaan nu eerst maar eens een biertje en een panaché drinken op het terras hiernaast.

1. Leen schepers:
    26 juni 2014
    Gaat toch lekker allemaal zo te lezen. Geniet ervan verder . Leuk om zo te lezen wat jullie doen terwijl ik gewoon aan het werk ben. Nou lieve mensen heel veel succes .