Een helse survivaltocht

8 juni 2014 - Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland

Dag 27: 08 juni van Martigny Croix naar Orsières 11 km (totaal 523 km)

We hebben helaas niet zo goed geslapen omdat de matrassen echt keihard waren. H gaat naar het winkeltje om ons ontbijt te kopen en ook voor onze lunch vanmiddag terwijl J de matrassen en het beddengoed opruimt. Iedere dag is weer een verrassing. Die van vandaag daar zijn we niet zo blij mee. Het pad brengt ons langs diepe afgronden, over smalle paadjes. Achteraf lezen we dat mensen met hoogtevrees beter een ander pad kiezen. Maar het wordt er niet beter op. We klimmen en klauteren over rotsblokken en weer diepe afgronden naast ons pad. Het is erg zwaar vandaag en we zijn dan ook erg moe als we in Orsières aankomen. We logeren bij de parochie St. Bernard. Het huisje waar we kunnen slapen(een paar matrassen op de grond) heeft geen wc en geen douche. In de pastorie kunnen we ons wassen bij een wastafel en tot 22.00 uur gebruik maken van het toilet, daarna gaat de deur op slot. Vanaf 06.30 uur is de deur weer open. We eten een pizza en drinken in het huisje nog een koffie en thee. Het is 21.45 uur als we gaan slapen.