Een echte radarboot

4 juni 2014 - Saint-Maurice, Zwitserland

Dag 23: 04 juni van Lausanne naar Montreux 27 km (totaal 462 km)
Vandaag is H van plan om zeker niet zoveel te lopen want met die run van gisteren speelt haar knie weer op. Het ontbijt kunnen we in de keuken van het Guesthouse&Backpacker klaarmaken. J haalt brood bij de bakker en H maakt vast thee klaar. Het koffie apparaat is kapot maar er zit een Thaise familie die koffie aanbiedt. Erg lief hoor, we mogen ook meedelen in de maaltijd die ze zelf hebben. Het ruikt goed maar gekruide noodles is voor ons iets te heftig voor de ochtend. Na het ontbijt vertrekken we en met de trolley verlaten we Lausanne met onze gratis kaartjes. Na 5 km stappen we uit in Lutry en gaan lopen. We lopen nu langs het Meer van Genève wat we wel bijzonder vinden. Na 4 km komen we in Cully en willen we met de boot verder naar Montreux. Jan gaat lopen. We zullen nog even moeten wachten voor de boot komt maar we hebben de tijd. Precies op tijd komt de boot, een radarboot, echt geweldig. We varen een uur en doen onderweg nog meerdere plaatsen aan. We vinden het een super ervaring. In Montreux kijken we wat rond, nemen een foto van het standbeeld van Freddie Mercury dat aan het meer staat, we eten ons brood op een bankje en wachten op Jan. Een zwager van een oud collega van Jan woont hier in de buurt. (Sjaak)  We mogen bij hem overnachten. Hij komt ons in Montreux ophalen. Hij woont hoog op een berg (Corbeyrier 930 m) en heeft een prachtig, wijds uitzicht. Als hij hoort van het knieprobleem van H stelt hij spontaan voor om H een rustdag te geven in zijn huis. Zelf moet hij werken en wilt J en Jan meenemen naar Montreux, waar hij werkt, zodat ze de etappe van die dag gewoon kunnen lopen. Een geweldig voorstel dat we graag aannemen. We hebben een gezellige avond met elkaar en gaan op tijd slapen. De mannen mogen vroeg op want Sjaak vertrekt om 06:45 uur naar zijn werk.

1. Sonn Franken:
    6 juni 2014
    potverdrie ende vier ok nog, wadde aventuure ammaal. Ge zijd begenadigd dagge da ammaal mee mag make. Enne, d'r is niks mis mee tee or, k'eb da persoonlijk veul liever as koffie.
    Enne da taais in de vroege morrege, neejuh, damoge ze van mijn ok ouwe.
    Groet uit de Lage Landen en pislke vor agge d'r zin in ed

Sonn
  2. Anouk Kuizenga:
    6 juni 2014
    Wat gaan jullie snel zeg, alweer in Zwitserland aangekomen! Hoop dat het met je knie snel beter gaat Hetty. En fantastisch nieuws hoor van Nick!! Ik ben trots op m'n neef !!
    Wij hebben ook een prachtige en avontuurlijke reis gehad door IJsland en dan ook nog redelijk mooi weer.
  3. Anita:
    6 juni 2014
    Super van jullie en dan ook nog ieder dag een verslag maken, knap. Kijk uit met je knie Hetty, anders gaat het steeds moeizamer, groetjes vanuit Berrege