Een Bever...

19 juni 2014 - Medesano, Italië

Dag 38: 19 juni van Santhià naar Vercelli 19 km (totaal 698 km)

Met de bus naar San Germano Vercellese waar we eerst op zoek gaan naar een bakker. We kopen broodjes en blikjes cola en gaan op weg. We worden door de velden geleid, steken een grote weg en lopen weer langs de rijstvelden. We passeren geen dorpjes dus ook geen pauzes. De zon schijnt en er is geen beschutting. We lopen langs boeren die bezig zijn op de rijstvelden en hebben even een praatje met hen. Ook Mari en Jacqueline zien we weer. Het land is hier erg vlak. Afwateringskanaaltjes zien we gedurende de hele route naast ons. Het water stroomt hard en loopt via geulen de rijstvelden op. Een goed systeem. Als we langs een wat bredere sloot lopen ziet H opeens een bever vanaf het rijstveld het water in glijden. Het beestje zwemt wat en gaat aan de kant in het water zichzelf wassen. We kunnen een paar mooie foto's maken. De bever heeft geen erg in ons of het boeit hem/haar niet dat er toeschouwers staan. Erg bijzonder vinden we het. We zijn blij als we ons einddoel voor vandaag naderen. Het is bijzonder warm geworden. Onze slaapplaats, het Convento di Billiemme Marianisti, voor deze dag bevindt zich een eind buiten het centrum. We hebben een plattegrond en gaan er maar gelijk naar toe. We zien een grote supermarkt en gaan eerst wat eten daar. Een lekker stuk pizza en daarna wat yoghurtjes. Weer verder voor de laatste kilometer en we zijn er. Een aparte plek is het wel maar een goed bed en wat sanitair, meer hebben we niet nodig. Met de bus gaan we naar het centrum, als we willen betalen zegt de chauffeur dat we aan het eind van de rit pas hoeven te betalen. Als we dat dan willen doen wijst hij naar buiten en zegt: 10 meter.....we snappen er niks van, stappen uit en gaan naar de aangewezen plek. Daar staat alleen maar een café. Als de bus langs rijdt steekt de chauffeur zijn duim omhoog. Het lijkt erop dat hij ons een gratis ritje heeft aangeboden. "Het zijn de kleine dingen die het doen" nietwaar?? We gaan eerst wat drinken, daarna naar Tourist Info en dan lekker eten. We lopen terug, een wandeling van toch weer gauw 1,5 km. Maar dat geeft niet omdat het wel prettig is na het eten nog een stuk te lopen. Er wordt hier in Italie nogal laat gegeten en wij willen op tijd gaan slapen dus.

1. Henk Franken:
    24 juni 2014
    Wat een bofkonten zijn jullie toch hé. Eerst zomaar een bever in het wild (hij had jullie echt wel gezien, maar dacht bij zijn eigen; Ha, vast wir van die zotte Hollanders die 'eel da stuk van t'uis naar 'iero 'ebbe gelòpe om te kunne zien 'oe ik m'n eige aan 't wasse ben. Doen ik lekker 's 'n kirke wa anders a's anders. Snappe ze d'r 'elemaal nikskenie mir van!) en daarna nog een gratis busritje (wa jullie nie wiste natuurluk is da dieje bussjoowfeur z'n broer in da kefee zat en dattie eigeluk wouw da jullie 'n pilske of zesen'n'allef vor 'em weg liete zette.)!
    Wa d'n leve, mekant a's God in Frankrijk (ge bent'r net uit dus da ken nie mir, vandaar mekant).