Forêt de Chateauvillain et d'Arc

21 mei 2014 - Leffonds, Frankrijk

Dag 9: 21 mei van Chateauvillain naar Mormant 19 km (Totaal 174 km)

Vanmorgen halen we eerst een baguette voor onderweg bij de bakker waarna we gaan ontbijten in het restaurant van gisteravond La Belle Epoque. Vervolgens lopen we langs Tourist Info en deponeren we de sleutels in de brievenbus.  We starten met onze 9e etappe (in het boekje is dit pas de 7e etappe). Vandaag lopen we zo goed als alleen maar door het bos. Het voelt als "Alleen op de Wereld". We zien de hele dag niemand. Gelukkig lopen we goed. De bospaden zijn breed en verhard. Af en toe klimmen en dalen we wat. Aan het (bijna) eind van het bos zien we voor ons een hele steile afdaling en vervolgens ook een behoorlijk steile helling. Te vergelijken met een achtbaan, zo ziet die er echt uit. Van de route van 19 km vandaag schatten we dat die voor ongeveer 15 km uit bos bestaat.     Als we het bos uitkomen is het nog ruim 2 km naar Mormant. Een klein dorpje waar we al snel de gite vinden. Hier staan de restanten van een voormalige abdij. In de gite worden we naar onze kamer gebracht. Het ziet er prima uit zo ook het sanitair. Nu eerst maar weer eens een douche nemen. Dat is nog steeds de beloning voor H na een wandeldag. Hier mag H ook gebruik maken van de wasmachine wat wel zo prettig is. Eens een keer niet op de hand wassen. Een reservering voor morgen is ook gemaakt alleen verder weg dan we wilden dus dat zal dan toch een deel liften moeten worden. Na het eten wordt dit verhaal klaar geschreven. J zet wat water op voor een kop thee voor H en dan is de dag weer om. Slaap lekker allemaal!!

1. Anouk Kuizenga:
    22 mei 2014
    Pas op met je knie Hetty, doe voorzichtig en neem rust als dat nodig is! Je moet er nog lang mee doen tenslotte.
    Geniet verder lekker van al het mooie om jullie heen en ook van het zonnetje! Wij zijn even uit de lucht en gaan IJsland verkennen (jullie zullen beter weer hebben denken we :-)
  2. Mam:
    22 mei 2014
    Jullie liggen mooi op schema v.w.b. jullie reisverhaal, verstandig Hetty dat je op tijd rust voor je knie, leuk ook de foto,s bij je reisverhaal. groetjes uit vlissingen. xx