"Over" de Route du Soleil

22 mei 2014 - Langres, Frankrijk

Dag 10: 22 mei van Mormant naar Langres 23 km (totaal  197 km)

We hebben lekker geslapen vannacht. Na het ontbijt staan we om 08.30 uur weer buiten. Voor de knie van H is 23 km wat te veel dus proberen we vandaag wat te liften. We lopen niet via Leffond maar gaan van Mormant rechtstreeks naar Marac. Een mooie weg tussen de velden door, een km of 2 door een bos en dan langs het Étang du Breuil (een recreatiegebied aan het water). De eerste 9 km hebben we gehad. Het gaat lekker,  we nemen even een korte rust. 4 km verder ligt Beauchemin daar willen we ons brood eten. We lopen nu over de D102 die uitkomt op de D3.  Met het dorp al in het zicht lopen we over een viaduct en zien onder ons het verkeer langsrazen over de A5 (Route du Soleil). In het dorp zien we een stenen bankje vlak voor het kerkhof bij de kerk. We leggen het matje van H eroverheen en zitten lekker warm. Na het eten gaan we verder en proberen vanaf nu een lift te krijgen. Dit lukt al gelijk. We mogen meerijden naar een plaatsje 2 km verder Saint-Martin-lès-Langres. Hij rijdt nog een stuk verder en zet ons af in Perrancey les Vieux Moulins. We zijn langs het reservoir de la Mouche gereden. We zijn nu van onze route af maar hij wijst ons welke kant Langres ligt. We volgen nu de D135. J ziet een donderkop aankomen en we lopen even stevig door want het begint al te regenen, onweren en hagelen. Er staat een straffe wind vandaag en iets verderop zien we wat bomen aan de rechterkant waar we kunnen schuilen omdat de wind van die kant komt. Na de bui gaan we verder en proberen nog een keer te liften. Het lukt weer. Deze meneer zet ons af bij de Lidl voor Langres.  Nu probeert H hier naar binnen te glippen maar J weet haar vast te houden  en trekt haar met rugzak en al de steile berg op  want....Langres ligt daar hoog bovenop. We gaan eerst naar Tourist Info want we overnachten bij Presbytere  en kunnen daar pas vanaf 16.00 uur naar binnen. Bij Tourist Info vragen we of er gereserveerd kan worden voor morgen en overmorgen. Geen probleem zegt de medewerker en hij regelt het voor ons. (We geven hem de adressen die in ons boekje staan). Morgen een chambre d'hôte en overmorgen een gite. Dat geeft ons rust. We gaan nu eerst naar ons slaapadres en melden ons daar op het kantoor. we krijgen een stempel in ons credencial en onze namen en woonplaatsen worden genoteerd in het grote boek waarna we naar onze kamer worden gebracht.  We laten onze rugzakken hier en gaan eerst wat boodschappen doen. Terug op de kamer, douchen en uitrusten. Straks gaan we nog een hapje eten in de stad. Vandaag zijn we weer 23 km verder op onze route waarvan we er ongeveer 14 gelopen hebben en 9 gelift. Als we het niet op deze manier doen zal H niet veel verder kunnen komen. Ze zal rekening moeten houden met haar knie. Dus het liften en later het openbaar vervoer, indien noodzakelijk, hoort er op deze tocht gewoon bij.

1. Mam:
    22 mei 2014
    Verstandig hoor en fijn dat jullie 2x een lift konden krijgen, hou de knie goed in de gaten, niks forceren, het gaat om je gezondheid. liefs mam
  2. Jan Muskens:
    Hoi Hetty en Jacq,

Laten we ook eens wat horen uit de Welberg, we zijn net terug van onze vakantie uit Griekenland en heb net al jullie reisverhalen gelezen. Wat een avontuur, ik heb altijd gedacht hoe doen ze dat in Godsnaam helemaal naar Rome maar al lezende kom ik er uiteindelijk achter en heb veel respect voor jullie inzet en doorzettingsvermogen. Zelf zou ik het eerste terrasje pakken en met het openbaar vervoer naar Rome, nog niet eens met mijn fiets.
    We blijven jullie in de gaten houden, vooral de leuke foto's die zij bijgesloten en wensen jullie het allerbeste.

Groetjes Anja en Jan.
  3. Sander:
    hey mam en Jacq,

fijn dat jullie konden liften, maar is het niet cheaten?(grapje)
    Het is volgens mij weer een heel nieuw avontuur en een hele opgave om deze reis te doen. Ik blijf de verhalen en foto's heel leuk vinden.

Gr Sander
  4. Jan franken:
    Hallo Hetty en Jacq,
    Ik heb al veel over jullie gehoord. Ik ben de vrouw van Jan. ik heb hem zojuist aan de telefoon gehad en hij vertoeft op dit moment in Lefford, zal jullie wel bekend in de oren klinken. Het gaat hem goed.
    Leuk om jullie verslagen te lezen en zo lift ik een beetje mee.
    Ik hoop dat het bij jullie ook goed blijft gaan.
    Groetjes Marian
  5. Jan franken:
    23 mei 2014
    Hoi Hetty en Jack..Jullie namen kom ik tegen bij de schriften in de gites. Ben nu in Mormant. Jullie liggen 2 dagen voor op mij. Hopelijk komen wel elkaar weer tegen Hetty sterkte met je knie...
  6. Tom:
    24 mei 2014
    Hela dèèr
    meschien beter daar `n kinderwagen kopen kan H afentoe effe in gaan liggen rusten met der knie , J lekker duwen of trekken wat ie wil
    Goed uitkieke dagge nie op je knie valt
    Groetjes