Eij..... Déér edde Jan...

31 mei 2014 - Saint-Maurice, Zwitserland

Dag 19: 31 mei van Etalans naar Pontarlier 19 km ( Totaal 363 km )

Vanmorgen bij een superontbijt vraagt Florance of het goed is dat haar man ons naar Aubonne brengt vanwaar wij dan kunnen starten met de volgende etappe met eindpunt Pontarlier (19 km). Dat vinden we een prima oplossing. Florance regelt een reservering in de Auberge de Jeunesse waarna we afscheid van haar nemen. Haar man vraagt ons of we rechtstreeks naar Aubonne willen of via de route die we vandaag niet lopen. We kiezen voor het laatste. Een schitterende tocht die via haarspeldbochten eerst hoog de bergen in gaat en daarna weer naar beneden diep een kloof in.Zeer de moeite waard. In Aubonne bedanken we hem hartelijk en nemen afscheid. Na 2 km lopen bereiken we Saint-Gorgonzola-Main en vervolgens het gehucht La Main. We slaan de hoek om en??? Déér edde Jan. Wat een toeval. Hij is hier net gearriveerd met een bus vanuit Besancon omdat hij ook geen overnachting kon vinden. We gaan weer met z'n drieën verder. Zeker met dit routeboekje zien 3 paar ogen meer dan 2 paar. Het gaat redelijk gelukkig alhoewel we twijfels hebben. Op een gegeven moment gaan we alle 3 een ander pad in om het juiste pad te lokaliseren. Dat is handig. Het goede pad volgend besluiten we om eerst maar eens te gaan eten. Een heerlijk rustmomenten volgt. We delen ons broodbeleg en genieten van de rust en de zon. Na ongeveer drie kwartier gaan we weer verder. We komen nauwelijks iemand tegen. We arriveren in het dorp Vuillecin en gaan verder naar Pontarlier. Het laatste deel van de route loopt langs een D weg dus niet boeiend maar wel vermoeiend door de aanwezige zon zonder beschutting. Ook in Pontarlier  aangekomen zijn we er nog niet. Een ellenlange weg voordat we in het centrum aankomen. In een café even bijkomen met cola en dan eerst naar de jeugdherberg. Wij hebben een reservering maar Jan niet. Als we er zijn is de deur op slot en hangt er een bord met "complet". Dan eerst maar naar het Office du Tourisme. Ze zijn in tweede instantie erg behulpzaam. Onze rugzakken kunnen even af, het is er lekker koel binnen en ze proberen iets anders te regelen voor ons (voor Jan). De jeugdherberg gaat namelijk om 17.30 uur open dus dan kunnen we daar vragen of ze nog een bed over hebben. Ondertussen probeert ze ook een overnachting te boeken voor ons voor morgen. Bij een camping in Les Hospitaux Neufs spreekt ze een boodschap in en in Jougne is er in een hotel plaats.  Wel duur, 1 kamer kost € 55,- en dat is de prijs voor zowel een 1-persoons als een 2- persoons kamer. Ze  reserveert voor ons en wij beloven haar het hotel te annuleren als we op de camping kunnen overnachten. We gaan nu eerst naar de jeugdherberg en gelukkig is er nog voldoende ruimte. Probleem voor vandaag is opgelost. Inschrijven, douchen, wassen en op zoek naar een eetgelegenheid. Vandaag wordt het pizza. Lekker hoor!! En weer is er een dag om.

1. Ilona:
    6 juni 2014
    hallo J en H ,een paar dagen niets gelezen,druk druk druk,weekend achter de rug met zussen van henk hier uit groningen en roermond en de aanhang en allemaal hier slapen het weekend,maar was super gezellig,en jullie ???zijn al in zwitserland???zo snel gaat die tijd ,en steed lijkt het sneller te gaan.hier word het ook zomer en heerlijk warm,en we genieten toch ondanks alle drukte,nou we hopen gauw weer wat te lezen ,liefs en greetz henk en ilona