Kiwiboomgaarden en rijstvelden

18 juni 2014 - Pavia, Italië

Dag 37: 18 juni van Viverone naar Santhià 18 km (totaal 679 km)

Vanmorgen starten we eerst met een  busrit van Ivrea naar Viverone. En daar starten we met onze wandeling voor vandaag. Bij het kerkje van Castello  zien we medepelgrims, Mari en Jacqueline uit Nederland. Ze zijn net door een oude pastoor? op de foto gezet. Hij is helemaal "bevlogen" van de Via Francigena en zet de pelgrims die hij ontmoet op de foto. Dus ons ook. Een zeer vriendelijke man. H maakt van hem ook een foto met J erbij. Als we het dorpje verlaten komen we op een landweg terecht waar we langs kiwiboomgaarden lopen. Hierna komen de rijstvelden aan de beurt, het is hier erg vlak en we hebben al snel last van de eerste muggen. We lopen door naar Cavaglià, eigenlijk een etappe eindpunt maar wij gaan nog 6 km door naar Santhià. We logeren in een Ostello van de kerk wat vaak betekent dat je een vrijwillige bijdrage geeft voor de overnachting. De medewerker van de  plaatselijke bar geeft ons een sleutel en loopt mee om te laten zien waar we kunnen slapen. Er is 1 slaapzaal met 3 stapelbedden. 1 pelgrim is er al, een Italiaanse man. Even later komt ook Titch binnen. We gaan samen wat drinken bij  de bar op het terras en lopen dan naar het restaurant waar we voor € 10,- een pelgrimsmenu krijgen. Het smaakt erg goed en de wijn ontbreekt niet. We lopen hierna nog een rondje door de stad en gaan dan slapen.

1. Anouk Kuizenga:
    21 juni 2014
    Hoi Hetty en Jacq! Jullie gaan goed vooruit zo, met af en toe een busritje tussendoor. Hebben bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Hier gaat alles z'n gangetje, morgen vier ik mijn verjaardag, jammer dat jullie er niet zijn maar de kinderen zijn wel goed vertegenwoordigd, Natascha, Nick en Sander komen. Mooi hoor dat Nick nu definitief geslaagd is!!
    Sterkte en geniet van Italie
    Liefs Ben en Anouk