Zonnebloemen....

12 juli 2014 - San Gimignano, Italië

Dag 61: 12 juli van Sienna naar Buonconvento 32 km (totaal 1032km)

Om 07.00 uur gaat J nog even naar het centrum om wat foto's te maken en om 07.30 uur zijn we weer op weg. Als je je erop instelt veel kilometers te gaan lopen dan lijkt het wat makkelijker te gaan. Vandaag lopen we weer een mooie route met schitterende panorama's. Na 14 km arriveren we in Isola d'Arbia waar we een bar zien. Tijd voor een goede rustpauze. Hier eten we een heerlijk broodje, J met tonijn en H met sla, ham en tomaat(ontbijt). Weer een warme dag en met het wandelen gaat voorspoedig. S'middags lopen we langs het ene zonnebloemveld na het andere. Bij Quinciano (23 km) lunchen we op een bankje voor het dorp. H begint nu wel moe te worden en we willen dus proberen om na 4 km in Ponte d'Arbia een bus te nemen voor de laatste 4 km.  Helaas, de bus is net 9 minuten weg en wachten op de volgende (1,5 uur) willen we niet. We drinken op een terras een versnapering en gaan de laatste kilometers lopen. Op een steen bij het dorp stond 2 km naar Buonconvento maar dat klopt dus niet. Het is echt ruim 4 km. Moe maar voldaan komen we aan. H is erg trots op zichzelf. We vinden weer een goede slaapplaats bij Parrochia S. Pietro e Paulo. Voor het eten drinken we een biertje en een Spritz (Campari met koud water, schijfje sinaasappel en veel ijs. Bij de meeste bars in Italië krijg je wat snacks bij je drankje (pinda's, chips, olijven enz) een goede traditie hoor vinden we. Bij een goed restaurant hebben we heerlijk gegeten waarna we gaan slapen.

1. Anouk Kuizenga:
    17 juli 2014
    Jemig Hetty, 32 km ???? Knap hoor dat je dat vol houdt, super! En Jacq natuurlijk ook :-)
    Nog even en dan lekker vakantie
    Liefs en een dikke kus van ons