H doet ook weer mee...

11 juli 2014 - San Gimignano, Italië

Dag 60: 11 juli van Monteriggioni naar Siena 22 km (totaal 1000 km)

Vandaag staat er 16 km op het programma dus gaan we rustig opstarten. Op het gemakje ontbijten en nog wat foto's maken waarna we rond 10.00 uur Monteriggioni verlaten door de zuidpoort. We merken dat bij het verlaten van de stadjes/dorpjes de straatnaam bij allemaal Via Roma is. We komen dan ook al aardig in de buurt van Rome, nog ongeveer 2 weken wandelen. Het landschap is erg mooi hier in Toscane.als we Lavilla .bereiken zien we een rustplaats voor de pelgrim. Op een bordje staat geschreven dat er frisdrank, bier koffie en thee te verkrijgen zijn bij het huis ernaast. Daar maken we dankbaar gebruik van. De bewoner die zo behulpzaam is naar de pelgrim schrijft ook nog dat hij het waardeert als je een kaartje naar hem stuurt van je woonplaats. Hij hoort dat we Nederlanders zijn en laat even later een kaartje zien die hij heeft ontvangen van een medepelgrim uit Middelburg.  We volgen de route weer eens die in ons boekje staat maar de routebeschrijving is weer zo belabberd geschreven dat we hopeloos verdwalen. Ook het routekaartje in ons boekje lijkt werkelijk nergens naar dus ettelijke kilometers hebben we verkeerd gelopen.  Uiteindelijk bereiken we Siena, behoorlijk afgepeigerd, en gaan naar ons logeeradres. H is zo moe dat ze niet meer mee gaat om boodschappen te doen voor de volgende dag. Ook J zit er goed doorheen. Het is wel jammer want Siena schijnt een mooi stadje te zijn maar we hebben allebei geen puf meer om het te gaan bekijken. We kunnen hier eten dus een restaurant is niet nodig voor vandaag. Morgen staat er 32 km te wachten maar als je je erop instelt is het toch anders. Wel willen we proberen een stukje te bussen want vooral H ziet het niet echt zitten om 32 km te lopen met rugzak.