Vulkanische omgeving.......

17 juli 2014 - Sutri, Italië

Dag 66: 17 juli van Bolsena naar Montefiascone 20 km (totaal  1132 km)

Montefiascone ligt op de hoogste punt van de vulkanische bergrug rond het meer van Bolsena. De route van vandaag is weer de moeite waard. Schitterende vergezichten o.a. op het meer van Bolsena. Het wandelpad is af en toe schaduwrijk wat zeer aangenaam is op deze (weer) zeer warme dag. Ook staan er met grote regelmaat picknicktafels langs ons pad voor de nodige rustpauzes. In Montefiascone aangekomen zien we een grote supermarkt waar we eerst maar onze boodschappen (nodig voor morgen want er zijn de hele dag geen winkels op onze route) halen. Vervolgens klimmen we omhoog want het oude centrum ligt hoog op de berg. Bij het Monastero San Pietro slapen we deze nacht. We vinden het niet gelijk en mogen daarom 2x naar boven lopen door de steile straat. Dit stadje vinden we niet dezelfde uitstraling hebben als Bolsena,  minder gezellig dus.  Het restaurant dat we uitkiezen valt ook wat tegen, maar ja dat hoort erbij. Voor morgen hebben we gelukkig een reservering dat slaapt toch wel prettig.

1. Ilona:
    20 juli 2014
    1132 km............dan ben je in suriname hahahaha......en daar ist ook warm,net als bij jullie en nu ook in nederland...........maarja t hoort erbij.....henk en ik lusten ook wel een italiaans ijsie........maarja je kan niet alles hebben,nou ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen,met of zonder nonnen ,greetz henk en ilona