Via Cassia Antica.........

18 juli 2014 - Sutri, Italië

Dag 67: 18 juli van Montefiascone naar Viterbo 19 km (totaal 1151 km)

Onze route gaat vandaag over 1500 jaar oude wegen, de Cassia Antica. Erg bijzonder voelt het wel om hier overheen te lopen. In vroeger tijden marcheerden hier hele Romeinse legers, op weg naar het moorden. We hebben minder schaduwrijke paden dan gisteren en geen enkel bankje om even te rusten. Maar op 11 km ligt de Sorgente termale del Bagnaccin, een nog kalkhoudende warmwaterbron, en daar wilt H een voetenbad nemen.
Na deze verkwikkende pauze gaan we verder voor de laatste kilometers.
Weer veel zon op ons pad dus veel zweten. We zijn steeds weer blij als we ons einddoel van de dag bereiken. Nu is Viterbo een vrij grote stad en ons slaapadres ligt buiten de stadsmuren. En tijdens de middaguren  zijn er niet veel mensen buiten. Na meerdere keren vragen vinden we het adres. We worden vriendelijk ontvangen bij het Convento Cappuccini. Een slaapzaal met 5 stapelbedden voor ons alleen. Om de hoek is een restaurant waar voor ons wordt gereserveerd. Als we naar buiten gaan om een bar te zoeken zien we het restaurant waar ook een bar bij hoort. We gaan hier maar eens lekker zitten, voor vandaag is het wel genoeg geweest. We hebben ook weer wifi dus gelijk maar weer het weblog bijwerken. Doordat we een achterstand hebben in het schrijven van de reisverhalen (niet altijd zin, vaak ook te moe) kan nog niet alles erop. Maar alles op zijn tijd toch?? Tot morgen!!!

1. Els den Outer:
    21 juli 2014
    Knap hoor hoe jullie dit volhouden. Jullie hebben al heel wat moois gezien, en wij ook dankzij jullie. Nog gefeliciteerd Hetty met je dochter. Hier vandaag een wat koelere dag, maar de warmte komt terug. Veel sterkte nog en genieten maar. Groetjes Els den Outer
  2. Els den Outer:
    Bedoel je zoon, sorry
  3. Helmie en Jacqueline:
    21 juli 2014
    Ongelofelijk knap wat jullie doen en gedaan hebben. Rome komt in zicht.
    Zet hem op voor de laatste loodjes, pak geregeld een ijsje en een pizza en alles komt voor elkaar!!
    Groetjes Helmie en Jacqueline
  4. Tom:
    21 juli 2014
    ik denk da J heilig verklaart word deur de paus in Rome
    maar ja hij mot nie aan de nonnekes zitten anders mot hij daar blijven
    maar ja nog effe en je ben weer hier, dus J en H hou vol
  5. Piet, je weet wel:
    21 juli 2014
    Hoi kids, vandaag weer even verbinding op de camping, nog tien dagen hier en dan noordwaarts, zie wel wat het wordt, maar ook nog een paar dagen Luzy, heb daar dan bardienst.
    Voor het feest van Ben en Anouk ga ik even een paar dagen met de losse auto heen en weer. Voor jullie verder veel sterkte, kus voor m'n dappere meissie en voor Jacq kan er nog wel een handje af.
    Dag, dag, liefs van Papa.