Voorstedelijk gebied

28 mei 2014 - Besançon, Frankrijk

Dag 16: 28 mei van Cussy-sur-l'Ognon naar Besancon 22 km (totaal 316 km)

De wekker verstoort onze goede nachtrust, het is weer zover. We gaan naar beneden, ontbijten? nemen afscheid en zijn weg. We zijn een eind van onze route af en worden nu eerst naar Cussy gebracht. Deze chauffeur weet waar een auto voor dient. Hij gaat terug naar Besancon waar hij woont en we mogen meerijden maar dat doen we niet. In Cussy kopen we eerst een brood en cola voor onderweg. De yoghurt eten we gelijk op. Het eerste deel van de route is wel redelijk maar de routebeschrijving komt weer niet overeen met de werkelijkheid. Heel goed opletten en eigenlijk vooruit lezen is belangrijk wil je geen extra kilometers lopen tenminste. Na ruim 11 km komen we bij École Valentin. Hier begint het voorstedelijk gebied van Besancon al. We kunnen ervoor kiezen om vanaf hier met de bus te gaan maar dat doen we niet (helaas achteraf). Er is een grote Carrefour hier waar we naar binnen gaan. H koopt er een grote bak salade want een aantal dagen zonder groente is voor haar een straf.  Op een bankje gaan we even lekker lunchen. Hierna verder. Er is werkelijk niets aan, stoep op stoep af. We volgen de gemarkeerde route van de "Via Francigena" en weten niet dat we vlak langs ons logeeradres lopen. We zijn op weg naar "Office de Tourisme" in het oude centrum van Besancon en daardoor lopen we dus 3 km te ver door. Daar willen we vragen waar de Auberge de Jeunesse "LesOiseaux" is. Gelukkig voor ons rijden de bussen hier zeer regelmatig en kunnen  we met de bus terug naar de Auberge.de bus stopt praktisch voor de deur.  Het ziet er hier goed uit. Een mooie kamer met goede bedden. Na het douchen gaan we eten en daarna verzamelt H alle was want hier in de kelder staat een wasmachine. Gelijk alles maar eens lekker wassen want morgen hebben we een rustdag gepland.
Omdat er niet altijd een wifi verbinding is,  lopen we soms achter met het plaatsen van een nieuw reisverhaal. En daardoor kan het wel eens gebeuren dat er opeens meerdere verhalen tegelijk worden geplaatst.

1. Ellen:
    29 mei 2014
    Hey J en H,
    Iedere keer lees ik met plezier jullie verhaal.
    Jullie schieten al aardig op en het is goed te lezen dat het weer wat beter gaat met de knie van H.
    Geniet van jullie rustdag morgen.
    Groetjes
    Ellen
  2. Tonny en Lisette:
    30 mei 2014
    Zo na die tegenslagen ,een rustdag geniet ervan !!!! (Of is tie alweer voorbij) !!!!!!! In ieder geval verder weer een goed en gezellig loop plezier samen !!!! Warme groetjes van ons Tonny Lisette!!!!!
  3. Cathelijne:
    30 mei 2014
    Jongens wat n prestaties leveren jullie toch! Ik word er stil van. Ik keek net op de kaart, poeh wat zijn jullie al een eind (maar wat moeten jullie ook nog een eind...).
    Maar volgens mij kan het alleen nog maar mooier worden. Straks door Zwitserland en dan la Bella italia!!!
    Ik lees vanaf mm luie bank met vee plezier jullie verhalen.
    Veel voorspoed gewenst maar bovenal heel veel plezier!
    Tot de volgende keer.
    Hartelijke groetjes,