Rustdag in Besancon

29 mei 2014 - Orbe, Zwitserland

Dag 17 :  29 mei
Rustdag in Besancon

Na het ontbijt in de jeugdherberg gaan we met de bus naar de stad. We hebben net ontdekt dat het hemelvaartsdag is dus er zal niet veel open zijn. We maken een stadswandeling en gaan bij de Cathédrale St. Jean naar binnen. We vinden het hierbinnen bijzonder mooi. We branden er een kaarsje voor Cees en hopen dat hij nu snel uit zijn coma zal ontwaken.
We klimmen hierna naar boven om de citadel te bezoeken. Een stevige klim is het wel. Goede oefening voor morgen zullen we maar zeggen.  Het is erg indrukwekkend. We hebben een groots uitzicht over de stad en maken natuurlijk foto's. Terug gaat het wat sneller. J heeft zin in een hamburger dus gaan we bij een "Quick" naar binnen. H neemt alleen een milkshake. Hierna weer wat door de stad slenteren maar dan wilt H wat eten. Ze had al lekker uitziende broodjes gezien dus gaan we daarnaar toe. Ze kiest een baguette met tomaat en mozzarella. Die gaat nog even de oven in, J heeft al spijt van z'n broodje hamburger en kiest hier ook nog een"'klein" broodje met zalm. Het smaakt prima. Hierna hebben we het wel gezien en gaan met de bus terug. We hebben gisteren nog contact gehad met Jan en hebben voor vanavond met hem afgesproken. J heeft al een aantal keren uit ons raam op de 5e verdieping naar buiten gekeken en roept dan opeens " Eeej daar is Jan", rukt het raam open en roept hem. Dat is nou toch wel heel erg toevallig. J gaat naar hem toe en komt even later terug met hem. We praten even bij waarna Jan gaat douchen en J een paar biertjes haalt voor hem bij de winkel hier tegenover zodat hij na het douchen iets te drinken heeft. We spreken af om samen te eten hier beneden. Na het eten komt Jan bij ons nog een wijntje drinken waarna we gaan slapen.

1. Ilona:
    3 juni 2014
    hallo j en h ,een paar dagen niet gereageerd ,want het was erg druk hier,henk zijn moeder was 30 mei jarig dus twee zussen van henk met man uit groningen en roermond hier logeren het hele weekend,erg gezellig en heel erg fijn,maar ook druk,vanmiddag haal ik mijn kleinzoon op en wandelen...met het kind hahahah,en jullie al in zwitserland????? zo snel...nou dikke kus van ons en geniet ervan h en i hahaha
  2. Mam:
    3 juni 2014
    Ik hoor gelukkig geen klachten meer over je knie Hetty, fijn, houden zo, Wel goed zo'n rustdag ertussen, Je hebt het goede nieuws van Nick al gehoord. Goed he? Geniet verder van jullie tocht. Liefs Mam
  3. Piet, je weet wel:
    3 juni 2014
    3 juni vandaag en wij zijn inmiddels in Z.Fr. gearriveerd. Heerlijk weer hier, wel een beetje winderig. Hebben al weer diverse vrienden/kennissen ontmoet en gaan dus een gezellige tijd tegemoet. Jullie zullen inmiddels wel in of bij Zwitserland zijn en flink aan de klim. Sterkte verder en o ja fijn dat Nick nu al een baan heeft. Groetjes van ons, Papi Piet.
  4. Ellen:
    4 juni 2014
    Hey J&H, leuk om jullie reisverhalen te lezen/bij te houden. Wij gaan nu fietsen door NL, dus de komende weken zijn we wat minder actief de verhalen aan het lezen;-)
    Jammer dat het wandelen op dit moment niet gaat, anders waren we een blokje om gelopen met jullie. Veel geluk met jullie tocht, en sterkte op de momenten dat je het nodig hebt!! Groetjes Ellen & Matthijs.
  5. Elvira:
    5 juni 2014
    Lieve luitjes,

Met een kop koffie eens even achter de computer gaan zitten, om even bij te lezen.
    Leuke verhalen en foto's! Jullie maken veel mee!
    Dat het maar voorspoedig mag voortgaan, dit blokje om.
    Groetjes van Elvira.