Hazelnootplantages .....

20 juli 2014 - La Storta, Italië

Dag 69: 20 juli van Vetralla naar Sutri 20 km (totaal 1191 km)

Er wordt voor ons gereserveerd bij Monache Carmelitane di Clausura in Sutri dus ook voor de komende nacht hebben we weer een slaapplaats gevonden. We lopen langs diverse plantages met hazelnootbomen. Ook vijgenbomen, pruimenbomen, olijfbomen, druivenstruiken en een enkele kersenboom zien we. Een boomrijk gebied dus, erg mooi om hier te lopen. Vaak voert ons pad ons over grindpaden die tussen de landerijen en huizen lopen. Zo ook vandaag. J loopt enkele meters voor H als er opeens een hond (ook volop aanwezig hier) opduikt en heftig blaft, gromt en z'n bovenlip optrekt. Het beest loopt los op de grond van zijn baasje waarop olijfbomen staan. Zonder afscheiding grenst de grond direct aan het pad. J blijft stokstijf staan en H roept: niet bewegen en de hond ook niet aankijken. J heeft zijn zonnebril op en ziet er waarschijnlijk bedreigend uit want de hond blijft tekeer gaan. Zijn baasje roept wel van een afstand maar daar trekt de hond zich niets van aan. Het is wel even een angstig moment. het baasje van de hond komt aanrennen maar daar is de hond nog steeds niet van onder de indruk. De hond krijgt uiteindelijk een grote schop van zijn baas en druipt af. Pfff we kunnen verder nadat de Italiaan zijn excuses heeft gemaakt. Als we in Sutri aankomen zijn we te vroeg want pas vanaf 15.30 uur kunnen we naar binnen. Gaan we toch lekker een uurtje op een terras zitten met....? Hierna terug naar de Monache. We bellen aan, er wordt gezegd dat ze vol zitten??? Wij  komen dus zelden andere pelgrims tegen, hoezo vol?? Als we zeggen dat er is gereserveerd door Regina Pacis gaat d'r deur open en mogen we naar binnen, nou ja tot in het voorportaal dan. Een non doet een luikje open en zegt weer vol te zitten. Wij zeggen: er is voor ons gereserveerd door Regina Pacis. Niet dus, zijn ze het vergeten? We weten het niet maar we mogen niet naar binnen. Wat nu? Naar Tourist Info dan maar. Het kost wat moeite en echt behulpzaam is meneer niet maar we worden naar een bed & breakfast gestuurd. Ook daar is geen plek. Terug naar Tourist Info, hij vindt een hotel voor ons, Albergo Sutrium, wat betaalbaar is. Gelukkig, een prima plekje met een eigen kamer. S'Avonds eten we in een werkelijk prima restaurant , J heeft een pizza gekozen en H een bord vol met pasta à la mare. Heerlijk gegeten!!

1. Ilona:
    23 juli 2014
    hallo j en h,wat een verhaal weer en van die hond!!! ik had niet meer bewogen,ben trouwens sowieso bang voor grote honden...hier is het de rest v.d week ook erg warm en zeeland zit ook vol met toeristen...dus overal druk druk druk......door al die terras bezoekjes hebben jullie het niet gedroomd va die hond?hahaahaha maar goed.....wanneer verwachten jullie in rome te zijn dan?het schiet tch wel op en hoe snel alles gaat!!! geniet ervan .want een dag niet geterrast is een dag niet gelachen hahahah henk en ilona
  2. Tom:
    23 juli 2014
    dèèr et `t al mag nie mer bij de noonekes komme
  3. Mam:
    23 juli 2014
    Dat was dus op het nippertje dat die hond afdroop, wel zielig dat ie een schop kreeg van z'n baas, uiteindelijk wordt hem geleerd te waken. Ben net terug met Sander van z'n voorlopig laatste bezoek aan de tandarts, dit keer werd ik verwend met 2x koffie. Sander is net weg naar huis, zwaaien tot dat hij me niet meer zag, leuk hoor.
    Lieverds nog ff doorbijten en jullie zijn op je eindbestemming. Tot mails, liefs Mam
  4. Anita:
    23 juli 2014
    d'n 'ond van allewie? Mooi verhaal geniet er verder van, jullie zijn goed bezig. gr
  5. Piet, je weet wel:
    25 juli 2014
    En op de vorige reis hadden jullie nog wel zo'n mooie fluit waar de honden pagus van zijn. Waar is hij gebleven??? Vergeten soms??
    Afijn het eind is in zicht, lekker toch en dan nog even nafeesten in Griekenland. Zou ook best weer eens naar Griekenland willen en dan eilandhoppen met een rugzak, als je er één in de aanbieding hebt, ik hou me aanbevolen.
    Nog een weekje op deze camping en dan ga ik ook weer verder. We sluiten af met een mosselavond waar de hele camping aan mee kan doen, de dominee uit Wemeldinge, mijn buren hier, organiseren het één en ander. Voor jullie nog even de tanden op elkaar en tot horens. Liefs, Papa.