Echt afzien...

24 juni 2014 - Biassa, Italië

Dag 43: 24 juni van Sivizzano naar Berceto 25 km (totaal 763 km)

Om 06.50 uur lopen we de poort uit. We hebben er weer zin in. We steken diverse keren de rivier over die zo goed als droog staat. We klimmen over onverharde paden vol steenslag wat erg vermoeiend is. We komen door Terenso, het gehucht Castello di Casola en Villa di Casola. Uiteindelijk bereiken we na 5 uur (13 km) het dorp Cassio. Bij een restaurant nemen we een grote rustpauze met uiteraard het nodige eten en drinken. Het is weer een warme dag en we besluiten om de rest van de dagetappe over de SS62 te lopen.  Toch nog altijd 12 km in de brandende zon. We zijn blij met elk stukje schaduw. Het loopt in ieder geval een stuk prettiger. Uiteindelijk hebben we vandaag van 400 meter naar 900 meter geklommen.  Om 16.45 uur arriveren we in Berceto. Het ziet er hier erg gezellig uit. Eerst naar de kamer om de rugzakken te lozen en dan terug naar het café. Vanavond speelt Italië dus er hangt hier spanning in de lucht. Bij het binnenlopen van het dorp werden we al aangesproken door een bewoner, vanaf zijn balkon, hierover. Ook de Italiaanse dames (medepelgrims) gaan vanavond in het restaurant kijken. Op het terras waar we zitten zien we mensen die flessen vullen bij de fontein. Ze staan gewoon in de rij.  H vraagt aan een paar carabinieri of het speciaal water is, dat blijkt het geval te zijn. Er zit koolzuur in. Verderop is een fontein zonder koolzuur.  Speciaal mineraal water dus. Na nog wat telefoontjes naar huis gaan we douchen en eten. Dan is deze dag ook alweer om.