Langs de Taro...

23 juni 2014 - Montelungo, Italië

Dag 42: 23 juni van Medesano naar Sivizzano 18 km (totaal 738 km).                             Vanmorgen gaan we na het ontbijt in het café eerst brood en drinken kopen voor onderweg. En om 07.30 uur zijn we weer op weg. Eerst lopen we 2 km langs de weg waarna we langs de rivier de Taro lopen die zo goed als droog staat. Na 10 km bereiken we, via een lange brug, Fornovo di Taro. Op de brug worden we door een aantal wielrenners gepasseerd die kleding dragen waarop de Via Francigena staat afgebeeld. Als we de trap naast de brug afdalen, komen we op een parkeerplaats en rijden de wielrenners onze kant op. Het zijn Amerikanen die zijn gestart in Canterbury en worden vergezeld door hun vrouwen (in auto) die zorgen voor de verplaatsing van hun bagage en ook de nodige inkopen doen. Bij de parkeerplaats staat een grote supermarkt waar de dames net weer boodschappen hebben gedaan. Na het leuke gesprek dat we met hen hebben vraagt H of ze een foto mag maken waarna ze een paar aardbeien krijgt aangeboden. Die smaken goed zeg, we gaan ook een bakje kopen. Na deze verkwikkende pauze zoeken we Ufficio Turismo op voor de nodige reserveringen. Blijkt dan dat we onze etappe van vandaag te lang hebben gemaakt (bijna 30 km) dus corrigeren we deze met de vriendelijke hulp van de medewerkster van het Ufficio Turismo. We hebben nu nog ongeveer 8 km te gaan dus dat valt mee. Alhoewel het achteraf toch zware kilometers  zijn geweest door de warmte. (De temperaturen die jullie zien op het weblog zijn gemeten in de schaduw, daar kan dus rustig minimaal 10 graden bij worden opgeteld). Sivizzano is een gehucht met 1 straat van meer dan 1 km. Laat onze slaapplek nu helemaal aan het eind van her gehucht liggen. We weten dat het bij de kerk moet zijn maar die zien we alsmaar niet. Totdat na een bocht de kerktoren opdoemt. Gelukkig...het is een bijzonder aparte plek. In een soort gewelf staan 6 bedden op een rij. Het is erg koel binnen. We horen dat er nog 2 pelgrims komen. Eerst maar eens douchen, wassen en ongeveer 611  meter teruglopen naar het winkeltje dat nu open is. We koken zelf vanavond zodat we i.p.v. € 10,- voor de overnachting € 13,- mogen betalen p.p. voor het gasverbruik. Als we de winkel bereiken komen er net 2 dames met rugzak naar buiten dus slaapt J vannacht met 3 dames in één slaapruimte. Als we terug zijn begroeten we de Italiaanse dames waarvan 1 redelijk Engels spreekt. Ze wilt voor ons morgen een slaapplek reserveren want we gaan naar hetzelfde adres. Erg blij zijn we met het aanbod. Nu kunnen we nog even relaxen voordat we gaan koken. We gaan vroeg slapen, we verwachten dat het morgen een zware dag wordt met veel warmte. De wekker gaat om 05.30 uur.

1. Piet, je weet wel:
    28 juni 2014
    Zo, dat schiet al lekker op, aan de kaart te zien komt de kust in zicht.
    Ik ben nu weer alleen op de camping, Titia is woensdag naar huis gegaan. Heb nu zelf ook tijd om weer te gaan lopen, het kwam er de laatste tijd niet van. Lieve kinderen, voor jullie veel sterkte en geniet van jullie vrijheid.
    Liefs, Papa.