4e dag Rome

Pantheon
Trevi Fontein
Vittorio Emmanuelle
Forum Romano

Vandaag bezoeken we alles wat hierboven vermeld staat. Over de Friezenkerk willen we een kleine toelichting geven. Hier hebben we ook een oorkonde gekregen voor onze pelgrimstocht te voet naar Rome. Vervolgens hebben we een rondleiding gekregen en informatie over het ontstaan van de Friezenkerk in Rome. Honderden jaren geleden kwamen hier in Rome al pelgrims aan vanuit Friesland (de provincie was toen vele malen groter dan nu). Deze pelgrims hadden een plek nodig om te herstellen en zo is uiteindelijk de Friezenkerk ontstaan. Een bijzondere vermelding is het volgende feit: in de kerk staat een muur gemetseld uit stenen die toenmalige pelgrims hebben meegenomen uit hun dorp. Elke steen vertegenwoordigd dus een dorp of stad uit de toenmalige provincie Friesland. En zo is er ook een steen uit Zuidhorn, het dorp waar de vader van H is opgegroeid.
Tot slot willen we vermelden dat de Trevi Fontein helemaal in de steigers staat dus hebben we van de fontein alleen een incidentele foto kunnen maken.

1. Mam:
    4 augustus 2014
    Wat een leuk verhaal over de Friesenkerk, toch apart hoor dat daar ook een steen uit Zuidhorn ligt. Heel bizonder. Als ik dit schrijf zitten jullie al een aantal dagen op Corfoe. liefs van Mam
  2. Cathelijne:
    4 augustus 2014
    Hoi hetty en jacques. Ik begrijp dat jullie inmiddels op corfu zijn??
    Wàt een prestaties hebben jullie neergezet. Mooi dat dat ceromanieel beloond wordt. Ik blijf zo trots op jullie!
    Nou nu lekker genieten van zon zee en strand. Enne de beentjes in de lucht/op de luie ligstoel-;)
    Veel liefs.
    Cathelijne