1e vakantiedag

29 juni 2014 - Portovenere, Italië

Dag 48: 29 juni van Sarzana naar La Spezia (Biassa)

Na een ontbijtje in het centrum van Sarzana lopen we naar het station. We nemen de trein naar La Spezia. Als we zitten te wachten ontmoeten we op het perron een Nederlands stel. We hebben een leuk gesprek met elkaar. Ze komen uit Assen.  Wij stappen uit in La Spezia en zij gaan door naar Monterosso om een stuk van het wandelpad, dat nog open is tussen de dorpjes van Cinque Terre, te bewandelen. Wij gaan weer op zoek naar het Ufficio  Informazione om na te gaan waar het Ostello is waar we hebben geboekt en hoe we er komen. Ook krijgen we de nodige info om Cinque Terre te kunnen bezoeken. Met de bus gaan we naar de Ostello hoog in de bergen in Biassa. Het is hier echt goed geregeld, ze hebben een pendelbus waarmee we naar Riomaggiore kunnen worden gebracht aan de andere kant van de berg. We gaan dit eerste dorp vanmiddag gelijk al bezoeken zodat we morgen de andere 4 kunnen gaan bekijken. Eerst een ijsje op een terras, we zitten net als het begint te regenen. hopelijk van korte duur maar de lucht ziet er niet goed uit. Als we denken dat het minder wordt lopen we verder naar beneden. In Riomaggiore is onderaan het dorp, langs de zee, een treinverbinding naar de andere dorpen. We gaan ons hier eerst oriënteren. Op het treinstation zien we het stel uit Assen heel toevallig staan. Ze hebben lekker gewandeld en staan te wachten op de trein terug naar Sarzana waar ze vlakbij op een camping staan. Wij gaan terug door de tunnel naar het stadje. Ondertussen is het gaan stortregenen dus proberen we wat te schuilen. We moeten wel weer terug naar boven want we worden zo opgehaald door de transferbus van het Ostello. Eenmaal terug gaan we eerst douchen en dan eten in het plaatselijk restaurant wat voor ons is gereserveerd door het Ufficio Informazione in La Spezia. Morgen zijn de dorpjes Manarola, Corniglia, Vernazza en Monterosso aan de beurt. De weersverwachting is gelukkig beter dan vandaag.