Das Pas Vakansie.....

31 juli 2014 - Agios Gordios, Griekenland

Dag 80: 31 juli

Das pas Vakansie......

Nadat we ons hebben afgemeld in het hotel eten we een English Breakfast. Dat smaakt erg goed na deze doorwaakte nacht (14 uur op een zwarte rook uitbrakend schip). Dan gaan we op zoek naar een Tourist Info om te kijken waar we een appartement kunnen vinden. Maar die is hier dus niet. We hebben wel een adres van het hostel in Napels gekregen van een hostel hier op Corfu. Pink Palace heet het in Agios Gordios en is erg groot. We gaan op zoek naar een bus die hier naar toe gaat. Het ligt aan de westkust. Uiteindelijk vinden we de bushalte van de "green bus" want die moeten we hebben. Het is druk in de bus maar we vinden nog een zitplaats (niet naast elkaar). H zit naast een oudere man die een telefoontje krijgt. Uit dat gesprek maakt ze op dat de man weleens kamers zou kunnen verhuren. Dit vraagt ze hem dan ook zodra hij zijn gesprek heeft beëindigd. Hij antwoordt bevestigend, er komt een vraag en antwoord gesprek op gang. Hij heeft appartementen voor € 50,- per nacht, helaas te duur voor ons maar hij weet misschien iets anders voor ons. In Agios Gordios gearriveerd lopen we met hem mee. Halverwege de hoofdstraat stopt hij bij een winkel waar lederwaren worden verkocht. Na een gesprekje met de eigenaar worden we meegenomen naar de appartementen boven zijn winkel. Helemaal geweldig, voor € 35,- per nacht kunnen we hier 7 nachten verblijven, amper 3 minuten lopen van het strand. Hij vraagt zijn neef, die ook appartementen verhuurt, of hij plek heeft voor ons de overige 10 dagen. Voor dezelfde prijs kunnen we daar terecht. Echt super, dat appartement is zelfs nog groter met 2 slaapkamers. Het enige nadeel is dat het achteraf ligt, we kijken regen een gebouw aan dat ervoor staat. Maar we zijn veel te blij dat we een plekje hebben hier. Nadat we ons hebben geïnstalleerd gaan we boodschappen doen om de koelkast te vullen. Vanavond heerlijk Grieks eten en morgen naar het STRAND, DAS PAS VAKANSIE!!!!!!!!

1. Elko:
    11 augustus 2014
    inderdaad dat is echt rust vac. met mia gaat het wat beter als het zo doorgaat gaan wij 28 aug a.s. naar st tropez geniet jullie maar van de rust en we spreken elkaar in b/z