De laatste provincie ....

15 juli 2014 - Viterbo, Italië

Dag 64: 15 juli van Radicofani naar Aquapendente 25 km (totaal 1089 km)

Op tijd vertrekken we vanmorgen. We hebben gisteravond een alternatieve route gekregen die 6 km korter is dan ons routeboekje aangeeft. Eerst dalen we voornamelijk gedurende 10 km. Daarna een rust in een bar aan de Via Cassia waar we eindelijk weer eens wifi hebben. We maken er gelijk gebruik van ook al hebben we wat achterstand met de verhalen. We werken het weblog zoveel mogelijk bij en gaan veder, we lopen lekker. We verlaten de provincie Toscane en lopen de provincie Lazio binnen. De laatste 2 km is het weer klimmen geblazen maar er staan veel bomen langs het pad die voor de nodige schaduw zorgen gelukkig. In Aquapendente gaan we eerst wat drinken en zoeken daarna het klooster waar we vannacht willen overnachten. Het ligt buiten het stadje hoog op een berg. Een bijzonder steile klim en we zijn er. Een vriendelijke ontvangst van de nonnetjes, we krijgen uitgelegd waar we kunnen wassen, waar het sanitair is en onze slaapruimte. Een klein kamertje waar net 2 bedden kunnen staan. Het is genoeg, meer hebben we niet nodig. Na het gebruikelijke ritueel gaan we terug naar de stad voor het ijsje, het drankje bij de bar en het zoeken naar een restaurant. Dat laatste koste even wat moeite maar is een zeer goede keus gebleken, een authentiek Italiaans restaurant waar we prima hebben gegeten. Daarna de "berg" weer op, was binnenhalen, tanden poetsen en Zzzzzzlapen.

1. Ilona:
    19 juli 2014
    WEER EEN NON???????????HAHAHAHHHAH EN WEER EEN DRANKJE ??????? ZOZOZOZ dat doen jullie allemaal in italie.......en dan nog een ijsje toe ook.......liefs uit warme vlissingen...
  2. Piet, je weet wel:
    19 juli 2014
    Als de laptop het dan niet doet dan maar op de phone. Goed te horen dat het julie gaat en nu nog het laatste stuk en ..... dan vakantie???? Kop op en volhouden. Liefs, Papa
  3. Peter Paul en Tonny:
    20 juli 2014
    Heerlijk steeds weer jullie te volgen met je verhalen en ontzettend mooie foto's. Rome komt naderbij. We lezen dat er grotere afstanden afgelegd moeten worden om bij slaapplaatsen te komen. Dat was naar Santiago de Compostella duidelijk makkelijker toch. Betekent dat dat ze er ook niet zijn? Maar aan eten, drinken en Italiaans ijs geen gebrek lezen we ook. En Jesus wat een grote pizza's. Geniet er van want het is voorbij voor je het weet. Heel veel succes nog op het laatste stuk. We hopen jullie nog eens te ontmoeten omdat ook wij plannen hebben voor Rome. Groetjes T&PP
  4. Carola Buijs:
    20 juli 2014
    Ik heb net jullie foto's zitten bekijken , wat een geweldige tocht weer , Ik wens jullie succes en nog veel mooi op het laatste stuk richting Rome GENIET MET VOLLE TEUGEN