La Belle Italia

11 juni 2014 - Nus, Italië

Dag 30: 11 juni van Grand Saint Bernhard naar Echevennoz 19 km (totaal 555 km)

We lopen vandaag via de weg (SS27) naar beneden want het pad via de berg is te steil. In de zon is het lekker warm maar in de schaduw is het erg fris. Maar om te lopen prima. De sneeuw die hier nog ligt geeft verkoeling. We lopen na het stuwmeer Italië al binnen. Op de weg is het niet druk, we lopen met een goed tempo, dat wil wel, natuurlijk, zo naar beneden, dat gaat bijna vanzelf.   We lopen wel meer kilometers dan via het pad maar dat hebben we er wel voor over. We hebben natuurlijk schitterende vergezichten. Ook zien en horen we het smeltwater via beekjes stromen. In Saint-Rhémy-en-Bosses stoppen we om te eten. We hebben dan al ongeveer 11,5 km gelopen. Het wordt nu wel steeds warmer. Via Saint-Oyen, waar we bij een bar een cola drinken, en Etroubles lopen we naar Echevennoz. Bij Silvana Marietty kunnen we overnachten. Ze heeft ook een trattoria waar we vanavond kunnen eten en morgenochtend ontbijten. Ze heeft heerlijk gekookt voor ons en daarna nog een reservering geregeld zodat we morgen weer een slaapadres hebben. Echt een superadres!!

1. Nicole:
    13 juni 2014
    Gaaf in de sneeuw!! En jullie gaan weer lekker hoor! We hebben gisteren bijscholing gehad Hetty over draagdoeken, minder lastig denk ik dan hoe doe ik m'n rugzak om, maar we hebben het daar nog over jullie gehad, met Leijda Hetty R en Els: volgen jullie allemaal, Hetty R zou het ook wel wat vinden zo'n voettocht maar Leijda zou het liever op de fiets doen, leuk he, mij lijkt de auto wel wat, haha, ik vind het knap hoor, hier ook zomers weer, de voetbal is begonnen en m'n dochter heeft gisteren d'r VWO diploma gehaald!! Heel veel goeie km weer en hou vol!! Zijn jullie wel eens in Rome geweest trouwens? Ik vind het een van de mooiste steden die ik gezien heb!! x Nicole En J. er zit weer een nieuw blad in de palmplant!
  2. Ilona:
    13 juni 2014
    Zozo in bella italia al..........zo ver al....RESPECT!!!! erg goed van jullie hoor liefs henk en ilona
  3. Mam:
    14 juni 2014
    Wat een mijlpijl aankomst Italie. Wat verstandig dat jullie de vorige dag de bus hebben genomen vanwege de risico's van jullie route. het zal wel prachtig zijn al die vergezichten, geniet ervan. Liefs van Mam
  4. Henk Franken:
    16 juni 2014
    Kek kek, nouw al in Italie aanbeland! Toch nie stiekem 'n stukske over gesloge eej? Of ebbe gullie soms suweile die landsgrenze 'n bietje naar oew toe getrokke...