Naar het klooster

6 juni 2014 - Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland

Dag 25: 06 juni van Aigle naar La Pelouse 14 km (totaal  492 km)

Vanmorgen worden we door Sjaak weer de berg afgereden naar Aigle vanwaar we starten vandaag. Deze dag heeft een aantal klimmetjes voor ons in het vooruitzicht dus plannen we niet teveel kilometers vandaag. Het wandelen gaat goed. We lopen langs een kasteel en dan omhoog door het Bois Le Plantour. Na deze klim komen we in het gehucht Verchiez. Vervolgens lopen we door Ollon. Via een steil pad dat langs de wijnvelden slingert dalen we de berg af. Daarna door naar Bex waar we ons brood willen eten. Op de hoofdweg richting centrum stopt een fietser naast ons voor een praatje. Het is een Zwitser die gedurende 10 dagen door Zwitserland fietst. Als hij afscheid neemt biedt hij ons zijn laatste kersen aan, ze smaken zeer goed. Dit soort ontmoetingen maakt deze tocht zo bijzonder. Als ons brood op is gaan we verder voor de laatste 3 kilometers naar het klooster. We zijn nu best wel moe, het is ook erg warm. We komen een kersenboom tegen waarvan de takken erg laag hangen en die vol met kersen zit. Lekker een handje geplukt. De weg gaat nu nog behoorlijk stijgen dus het wordt zwaar. Als we het klooster bereiken zijn we blij dat we er zijn. De ontvangst is allerhartelijkst. We krijgen een mooie kamer en na het douchen drinken we beneden nog een drankje en gaan dan naar de Vesper. We verstaan het niet maar het klinkt erg mooi. Daarna eten, een lekkere soep vooraf, dan penne met omelet en sla. Een yoghurt en kersen als toetje. Heerlijk gegeten! Nog even internetten en dan lekker slapen.