Christian de Sica....

14 juli 2014 - Viterbo, Italië

Dag 63: 14 juli van San Quirico d'Orbia naar Radicofani 10 km (totaal 1064 km)

Zoals geschreven gaan we vanmorgen eerst een stuk bussen. De laatste 10 km lopen we over een asfaltweg omhoog naar Radicofani. Doordat we zo moeten klimmen is het al zwaar genoeg. Radicofani is een bijzonder pittoresk dorpje. Als we binnenlopen worden we al aangesproken door een pater van de kerk. Hij vraagt of we een stempel willen in ons credencial, dat willen we wel. We vertellen waar we gaan slapen en hij wijst naar boven: het is dus hier. We kunnen om 14.30 uur naar binnen. We gaan bij een café war drinken. We zitten net op het terras als er een groepje mensen neerstrijkt aan een tafel naast ons. De plaatselijke bevolking maakt allemaal foto's dus H vraagt aan de serveerster wie daar zit. Ze antwoordt: Christian de Sica. Hij is een beroemde Italiaanse acteur en is hier voor een filmopname. Natuurlijk maken wij ook foto's. We gaan het stadje verkennen waarna we naar de Casa d'Accoglienza San Jacopo di Compostella gaan. We treffen het, een speciaal plekje. Er zijn nog 3 andere pelgrims en we gaan vanavond gezamenlijk eten. Er wordt voor ons gekookt echt super. Voordat we aan tafel gaan vindt er een klein ritueel plaats. We (de pelgrims) gaan naast elkaar op een bank zitten en terwijl er een zegen wordt uitgesproken wordt (om de beurt) één van onze voeten gewassen. Erg bijzonder. Daarna gaan we aan tafel en hebben het erg gezellig met elkaar ondanks het feit dat we zo goed als geen Italiaans spreken. Het eten is voortreffelijk en voor we het weten is de avond om en bijna 3 liter wijn verdwenen .